Encara no he superat la mort de Kurt Cobain, del dramaturg mallorquí Xavier Núñez, és l’obra guanyadora del Premi Fermí Reixach 2025, que ha celebrar la primera edició amb ganes de tenir una llarga trajectòria.
Qui ha impulsat el certamen són els Amics del Teatre, amb la col·laboració de l’Ajuntament. En aquest sentit, el regidor del Teatre, Frederic Guich, assenyala que ja han iniciat converses amb l’autor per ajudar-lo a portar a l’escenari l’espectacle.
“Volem explorar possibilitats de coproduir aquesta obra, perquè queda un llarg camí, no és només escriure una obra i premiar-la, sinó que després se li ha de donar sortida”
Frederic Guich
Ambientada a la fi dels anys noranta, l’obra guardonada proposa una reflexió emotiva i àcida sobre la influència cultural de Kurt Cobain (líder de Nirvana) i la memòria col·lectiva d’una generació. La peça explora els sentiments d’un jove confrontat amb la mort del seu ídol musical i qüestiona com aquest esdeveniment va modelar la seva visió del món.
El jurat del Premi Fermí Reixach, format per l’actor Manel Dueso, el guionista Marc González de la Varga i la directora del Teatre de Lloret, Amaranta Gibert, ha destacat que la dramatúrgia combina elements nostàlgics amb una crítica social punyent i moments d’humor negre.
L’autor de l’obra, Xavier Núñez, és un director i dramaturg mallorquí emergent, dedicat al teatre contemporani i vinculat a diverses companyies teatrals de les Illes Balears. El jurat li reconeix la sensibilitat generacional i l’aposta per narratives actuals i innovadores. Aquest reconeixement suposa per al dramaturg un impuls destacat en la seva trajectòria a les arts escèniques.
El Premi Fermí Reixach, dotat amb 2.000 euros, pretén impulsar la creació teatral en català, a la vegada que ret homenatge a la trajectòria d’un dels grans referents culturals de la vila.
