Els patinets elèctrics d’ús particular hauran de tenir assegurança obligatòria al 2026

L'Ajuntament aprova per unanimitat modificar l'ordenança que regula els Vehicles de Mobilitat Personal, segons la nova llei.

El ple ordinari d'aquest mes de novembre ha tingut lloc aquest 24 de novembre.
Ronda de portaveus
Els patinets elèctrics d’ús particular hauran de tenir assegurança obligatòria al 2026
00:00

L’Ajuntament de Lloret de Mar fa un pas endavant per regular la circulació dels patinets elèctrics a la via pública, en constatar que creix de forma exponencial la presència dels Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). Arran d’una moció presentada per Tots a l’oposició en el ple d’aquest dilluns, el consistori ha modificat per unanimitat l’ordenança que regula l’ús d’aquests vehicles.

Els canvis més importants afecten els patinets i VMP d’ús particular, que hauran de disposar de l’assegurança de responsabilitat civil a partir del 2026 (fins ara només era obligatòria per als VMP de lloguer o usos turístics). La llei també estableix que tots aquests VMP s’hauran d’inscriure en un registre públic gestionat per la DGT per tal d’estar identificats.

L’objectiu és millorar la seguretat viària i protegir tant els conductors com els vianants davant de possibles accidents, a més de reforçar la seguretat jurídica.

En el debat d’aquest punt, l’equip de govern ha volgut donar dades sobre les inspeccions fetes per part de la Policia Local en relació als patinets que circulen per Lloret de Mar. En el que portem del 2025, s’han requerit més de 100 patinets i s’han posat un total de 264 denúncies, la majoria per circular per la vorera i per portar dues persones al VMP. A més, segons fonts municipals, s’han fet diferents campanyes informatives per donar a conèixer la normativa vigent.

En el plenari, l’Ajuntament ha aprovat per unanimitat dues mocions més presentades per l’oposició. Una de Junts, que insta a Telefònica a retirar el cablejat obsolet (sobretot de coure) d’arreu de la vila, especialment del Nucli Antic, per evitar problemes de seguretat i de mala imatge, així com es reguli per ordenança com han d’anar col·locat aquests elements de les façanes. L’altra moció ha estat presentada per ERC, per adequar la senyalització viària de Lloret a les persones amb Transtorn de l’Espectre Autista (TEA).

En l’apartat de Precs i Preguntes, l’oposició ha criticat que Protecció Civil no participés en el rescat d’una adolescent en el mar el passat 15 de novembre. Els grups es queixen que el departament no faci hores extres arran de la decisió de «l’alcalde i la regidora de Recursos Humans» i assenyalen que, a causa de la mancança dels efectius de Protecció Civil, va ser la policia local qui es va tirar a l’aigua enmig del temporal per rescatar la jove, posant en risc la vida dels agents.

Escolta els diferents portaveus en l’arxiu adjunt.

Lloret de Mar amplia les ajudes a la rehabilitació de façanes i resol el nou reglament de platges

El ple municipal nomena Mònica Llinàs i Mas com a nova jutgessa de pau substituta.

El ple demanat per l’oposició es convoca aquest divendres mentre els sindicats anuncien una protesta

Junts, ERC i Tots per Lloret denuncien una situació “límit” dins el consistori i acusen el govern d’Adrià Lamelas de manca de diàleg i voluntat negociadora.

Junts reclama el perllongament de la C-32 fins a Lloret i critica la manca d’avenços del Govern

El partit denuncia que l’estudi de viabilitat encara no disposa de calendari ni de partida pressupostària.

L’oposició de Lloret de Mar demana un ple per abordar «la crisi interna» entre govern i personal de l’Ajuntament

La moció de suport als docents ha generat un ampli debat, però finalment ha estat retirada per l'esmena a la totalitat del PSC.