Entrades exhaurides per veure ‘La corona d’espines’ al Teatre de Lloret, aquest divendres

El lloretenc Xavier Albertí ha recuperat el clàssic de Josep Maria de Sagarra en una producció del Teatre Nacional de Catalunya.

'La corona d'espines' (TNC)
Xavier Albertí
Entrades exhaurides per veure ‘La corona d’espines’ al Teatre de Lloret, aquest divendres
00:00

Entrades exhaurides per veure, aquest divendres al Teatre de Lloret, La corona d’espines, de Josep Maria de Sagarra. L’obra, dirigida pel lloretenc Xavier Albertí i que és una producció del Teatre Nacional de Catalunya, va tenir molt bona acollida al TNC i ara està arrasant també a la gira.  

Xavier Albertí està molt content perquè la resposta del públic està sent molt bona i això demostra que un clàssic com aquest fa aflorar l’orgull de pertànyer a la nostra cultura. 

«És una obra extraordinària, és un gran títol d’un dels millors dramaturgs europeus del segle XX, com és Josep Maria de Sagarra»

Xavier Albertí

L’última representació de La corona d’espines s’havia fet als anys 90 i Xavier Albertí creia que era el moment de recuperar-la. Tot i que reconeix que sovint les obres en vers fan por al públic, assegura que en aquest cas és una peça molt entenedora i, tot i ambientar-se al segle XVIII, parla de qüestions encara molt vigents avui en dia. «Sagarra col·loca l’obra precisament en el moment en què la guillotina separa el cap del cos del rei de França. Parla de revolucions, parla del moment en què la gent deixa de ser súbdit per passar a ser ciutadà, parla de fets individuals i personals però també en una dimensió col·lectiva», matisa Albertí.

«A mi em sembla que vivim uns moments en què tots hem de ser conscients que alguna cosa ha de canviar per tornar a sentir que construïm un futur amb llibertat»

Xavier Albertí

Situada a Solsona a finals del segle XVIII, l’obra narra les trifulgues d’un acord de matrimoni entre una pubilla i un jove sense pares, on es barregen necessitats de diners i també algunes sospites. Honor, poder, amor impossible i hipocresia social es combinen en una tragèdia que esdevé una crítica a la societat de l’època.

Una obra que compta amb onze actors sobre l’escenari, entre els quals Manel Barceló, Àngels Gonyalons i Abel Folk. La corona d’espines arriba al Teatre de Lloret aquest divendres i, com hem dit, les entrades estan exhaurides.

El Teatre acollirà aquest diumenge una versió en rus de ‘La Fàbrica de Xocolata’, inspirada en Willy Wonka

L’associació Casamiga presentarà aquesta adaptació amb la participació de 14 alumnes de Lloret de Mar i Castell d’Aro.

«Ni aquí ni allà», l’obra de la companyia Tres pels pèls que aposta per la reflexió amb humor

La funció, que es representa aquest dissabte al Casal de l'Obrera, adapta un text d'Albert Espinosa, David Plana i Sergi Belbel.

El gironí Ferran Joanmiquel guanya el premi Fermí Reixach de Teatre amb l’obra ‘Solstici’

El jurat ha destacat que és un text "ben escrit, que té força i és molt actual".

‘Votació Extraordinària’, la comèdia que es representa aquest diumenge al Casal De l’Obrera

Una reunió de veïns es converteix en un caos ple d’humor, prejudicis i secrets inesperats amb l’arribada d’una nova inquilina.