Lloret de Mar disposa del servei de l’Aula d’Acollida Intensiva. Atén tots els alumnes nouvinguts, quan acaben d’arribar a la vila, com a primera presa de contacte abans de fer classe amb normalitat als instituts.
Al llarg de 5 mesos, duen a terme -amb un horari intensiu- classes de català i altres assignatures, a més de gestionar el procés migratori. A la ràdio hem rebut la visita d’uns quants alumnes, que es presenten i expliquen què els agrada de Lloret i la seva música preferida. Tenen entre 14 i 16 anys i provenen de Colòmbia, Gàmbia, la Índia, Venezuela i Ucraïna.
Són l’Anmol de 15 anys (fa 5 mesos que ha arribat de la Índia), Camilo de 14 anys (fa 3 mesos que ha arribat de Colòmbia), Malick de 16 anys (fa 9 mesos que ha arribat de Gàmbia), David de 14 anys (fa 4 mesos que ha arribat d’Ucraïna), Kadijatou de 14 anys (fa 9 mesos que ha arribat de Gàmbia), Joan de 14 anys (fa 1 mes que ha arribat de Venezuela) i Sukhraj de 15 anys (fa 1 any que ha arribat de la Índia).
Un cop passen per l’Aula d’Acollida Intensiva, ubicada al Coll i Rodés, els alumnes es van repartint pels diferents instituts de Lloret de Mar.
