El nedador Imran Belahsen va tenir una lesió medul·lar incompleta en caure d’un segon pis amb 3 anys

Forma part del Cub Natació Mataró i aquests dies s'entrena a la Piscina de Lloret.

El nedador paralímpic Imran Belahsen.
Imran Belahsen
El nedador Imran Belahsen va tenir una lesió medul·lar incompleta en caure d’un segon pis amb 3 anys
00:00

Tenia només tres anys, quan una caiguda des d’un segon pis li va provocar una lesió medul·lar incompleta. Com a rehabilitació, va començar a practicar la natació adaptada i ja no ho ha deixat. Aquesta és la història de l’Imran Belahsen, del Centre Natació Mataró, que té l’objectiu de participar als Jocs Paralímpics de Los Angeles el 2028.

Aquest estiu està entrenant-se a la Piscina de Lloret i des de la ràdio hem tingut l’oportunitat de poder conversar una estona amb ell.

“Quan vaig tenir el meu accident, de petit, vaig començar a fer natació a l’Institut Guttmann, com una forma de rehabilitació, per obtenir més força al tronc, a l’esquena…”

Imran Belahsen

Tot i que l’Imran va néixer sense cap discapacitat física, era tan petit quan va tenir l’accident que assegura que sempre ho ha tingut molt interioritzat i que no li representa un problema en el seu dia a dia.

“Amb 3 anys vaig caure d’un segon pis i això em va causar una lesió medul·lar incompleta. Com que va ser de tan petit, des que soc conscient tinc aquesta condició i ja és el meu dia a dia, no soc conscient que ho tinc”  

Imran Belahsen

Tot i així, reconeix que l’aigua li aporta una sensació de llibertat especial.

“Quan estic a l’aigua, és una sensació de llibertat: sí que estic molt acostumat a la meva discapacitat, però quan camino vulguis o no estic una mica condicionat, però a l’aigua tinc molta més llibertat”

Imran Belahsen

El secret per ser un bon nedador assegura que és, sobretot, fer cas a l’entrenadora.  

“Per ser un bon nedador intento sempre fer cas a la meva nedadora i poc més”

Imran Belahsen

Com diem, aquests dies l’Imran s’entrena a la Piscina de Lloret, que considera que és de les millors de Catalunya.

“És una molt bona piscina, m’agrada molt, de les millors de Catalunya on he nedat”

Imran Belahsen

 

Actualment, l’Imran té 17 anys i està estudiant batxillerat. Els estudis, els compagina amb cinc entrenaments a l’aigua i dos al gimnàs cada setmana.

Lloret celebra la Setmana de la Mobilitat amb activitats i transport públic gratuït

La programació inclou una pedalada familiar, classes d’educació viària i el sorteig de dues bicicletes.

Obertes les inscripcions als cursos i activitats dels Centres Cívics

L’oferta inclou noves propostes d’informàtica i intel·ligència artificial, a més dels cursos habituals.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.