L’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, ha aprovat un nou decret que prorroga de manera indefinida l’obligació de la Policia Local a fer hores extres. Els sindicats policials (CSIF i SIP-Fepol) qualifiquen el decret com a «injust i desproporcionat» i anuncien que el portaran als jutjats.
Segons publica el Diari de Girona, la nova ordre dona continuïtat al decret aprovat el mes de juliol, que obligava els agents a realitzar serveis extraordinaris fins al 31 d’agost. Ara, l’Ajuntament manté aquesta obligació sense establir una data concreta de finalització, amb l’objectiu de garantir un «servei òptim». Recordem que la Policia Local havia deixat de fer hores extres el mes de maig com a mesura de pressió per forçar el consistori a renovar el conveni laboral, caducat des del 2012.
Els sindicats han avançat que els seus serveis jurídics estan treballant per recórrer els dos decrets als jutjats de Girona. A més, acusen l’Ajuntament de «falta de voluntat real a l’hora de negociar» i asseguren que el consistori atribuïa la falta d’avenços a una qüestió de caire legal que han demostrat que no era certa.
Pel que fa al decret, els sindicats policials alerten que ordres com aquesta «afecten directament un col·lectiu sotmès a una forta pressió i que, lluny d’oferir un servei de seguretat, provoquen malestar entre els agents i una prolongació en el temps del problema que afecta directament a la seguretat de la ciutadania als carrers de Lloret de Mar».
Des de l’Ajuntament expliquen que a finals de juliol van arribar a un acord amb els sindicats majoritaris per renovar el conveni laboral i «satisfer les necessitats de la plantilla». Afirmen que els representants sindicals de la policia no van convocar la seva plantilla fins el 12 d’agost, i asseguren que ho van fer «per renegar del pacte explicat esbiaixadament». A més, denuncien que han esperat fins el 2 de setembre per demanar una reunió amb l’alcalde i han « deixat passar l’estiu amb la possibilitat que succeeixi un fet greu que posés en risc la ciutadania».
En aquest sentit, l’Ajuntament assegura que els representants sindicals «van prioritzar les diferents mesures de pressió per davant de la seguretat de les persones en mesos molt complexos com són els d’estiu», tot i que el consistori havia presentat propostes, assenyalen, i una de les quals havia estat treballada exclusivament amb representats de la policia. A més, el govern no ha impulsat aquest decret perquè la policia renunciï a fer hores extres com a mesura de pressió, sinó que «va dirigit a solucionar els dèficits que provoca, en matèria de seguretat, l’increment de baixes i indisposicions des que van iniciar les negociacions». L’Ajuntament assenyala que actualment hi ha un 44,95% de baixes.
