Aquest diumenge s’esperen 350 persones a la Festa Major de les Alegries

Maria Àngels Ribes agafa el relleu de Josep Carreras al capdavant de l'associació de veïns.

Festa Major del 2011, a les Alegries

Josep Carreras
Aquest diumenge s’esperen 350 persones a la Festa Major de les Alegries

00:00



Més d’una desena d’activitats, aquest diumenge, 17 de setembre, a la Festa Major de Les Alegries. El paratge celebra la seva diada particular al llarg de tot el dia, en què s’espera reunir unes 350 persones. Tothom que hi vulgui assistir, s’hi podrà desplaçar en un autocar gratuït que sortirà des de l’estació, gràcies a l’empresa Sagalés.

La jornada s’obrirà a les 10:30 hores, amb una audició de sardanes, que anirà seguida de jocs infantils i de la inauguració de les noves rajoles. A partir de les 12, hi haurà missa solemne, que serà oficiada, per última vegada, pel capellà Josep Maria Castellà. En concret, aquesta serà la seva última missa a Lloret, ja que es trasllada a una altra destinació.

La celebració seguirà amb els bateigs i l’actuació de Xavi Fornaguera, concursant de La Voz Kids. A la tarda, hi haurà sardanes i un berenar popular.

El principal esperit de l’esdeveniment és mantenir viva la tradició de Les Alegries que era l’indret en el qual es duia a terme la Festa Major de Lloret de Mar a finals del segle XIX. L’expresident de l’associació de veïns, Josep Carreras, recorda que «ha estat molts anys la parròquia de Lloret i la Festa Major es feia allà a dalt, amb els anys, la cosa ha canviat, el poble s’ha desplaçat al mar i hem substituït Les Alegries per Santa Cristina, però nosaltres intentem mantenir la tradició».

La festa acabarà amb un gran ball. A més, durant tot el dia, hi haurà servei de bar i entrepans i una trobada d’Urban Sketchers. Es tracta d’uns pintors que «pinten el moment i ho deixen exposat allà mateix«, apunta Carreras.

Pel que fa a l’associació de veïns de Les Alegries, s’ha produït una renovació de la seva junta, amb l’entrada de nous membres. A més, hi ha nova presidenta. És Maria Àngels Ribes, que agafa el relleu de Josep Carreras.

Tot a punt per la 13a Marxa de Torxes

El recorregut, que començarà aquesta nit a les nou del vespre i sortirà des de la Dona Marinera, estrena enguany nou itinerari.

L’Esplai Capicua inaugura exposició per celebrar el seu 35è aniversari

Hi trobareu objectes, fotografies i anècdotes de les quals han estat les tres dècades i mitja d'història de l'agrupació lloretenca.

Tarda de contes a la plaça Melcior Montero

L'activitat, a càrrec de la narradora oral Mon Mas, pretén apropar la biblioteca als barris més allunyats.

La Festa Major de les Alegries arriba diumenge amb una programació pensada per a tots els públics

Entre els actes més destacats trobarem la Batallada, el dinar a la Pineda i el berenar popular amenitzat amb discjòquei.