18.9 C
Blanes

A judici per estafar uns turistes a Lloret venent-los cocaïna “falsa”

Els dos acusats tenen altres causes pendents de judici relacionades amb les drogues.

La seu de l'Audiència de Girona.
La seu de l'Audiència de Girona.

Cap a la una de la matinada del 9 de setembre de l’any 2018 dos turistes joves caminaven entre els carrers de Josep de Togores i del Pla de Carbonell de Lloret de Mar. De sobte, dos homes van aproximar-se a ells oferint-los droga, segons assegura la fiscalia, tal i com recull Diari de Girona. Duien marihuana, cocaïna i MDMA. Els joves van acceptar, i els processats van anar a buscar el material: un va dirigir-se cap a un arbre situat a uns metres i va agafar una bosseta blanca, on teòricament hi havia cocaïna. Al mateix moment, el segon venedor va arreplegar una bosseta negra que tenia amagada en un bol·lard i va tornar. Dins la bossa hi havia marihuana. Els joves van pagar 70 euros per la presumpta cocaïna, que en realitat era una mescla de fenacetina, cafeïna i lidocaïna. Però no contenia ni rastre de cocaïna, tal com va comprovar posteriorment la policia durant les anàlisis corresponents.

Uns agents de la Policia Local del municipi estaven patrullant en aquell moment i van presenciar l’intercanvi. Un cop es va completar la presumpta venda, la patrulla va dirigir-se al lloc en qüestió i va detenir els dos acusats. Després de registrar-los els van trobar 230 euros fraccionats en bitllets de 50 euros i de 20 euros. Segons l’acusació, és la quantitat que havien guanyat aquella nit del tràfic il·lícit d’estupefaents.

Com que no van trobar-los droga a sobre, la policia va registrar els llocs on havien vist que els processats feien servir d’amagatall. A l’arbre on hi havia amagada la presumpta cocaïna hi havia sis paquets de plàstic més, que contenien, aquest cop sí, uns 2 grams de cocaïna. També hi havia cinc paquets més que contenien dos grams de MDMA. Pel que fa al segon amagatall on guardaven la marihuana, van trobar-hi sis bossetes de plàstic més que contenien uns 9 grams de la droga. El valor de la droga està calculat en uns 236 euros.

La fiscalia els acusa d’un delicte contra la salut pública a cadascun, així com d’un delicte lleu d’estafa, pels quals els demanen 4 anys i mig de presó i 6 anys de presó respectivament. Un dels processats té antecedents penals, pels quals la seva petició de pena és més elevada. Així mateix, l’acusació pública els demana a cadascun multes de 1.398 euros pel delicte de tràfic de drogues i una segona multa de 720 euros pel delicte lleu d’estafa.

En cas de condemna, un cop complertes les dues terceres parts de la pena de presó, la fiscalia demana que se substitueixi per l’expulsió i que no puguin tornar fins al cap de 10 anys. La secció quarta de l’Audiència de Girona va intentar ahir ajuntar les parts per si volien pactar per evitar el judici, però no hi va haver acord. Ara s’haurà d’assenyalar altre cop per celebrar la vista.

Més causes pendents
Els dos acusats tenen més causes pendents de jutjar per tràfic de drogues. De fet, ahir es va suspendre un judici on també estan implicats per fets similars de presumpta venda de substàncies estupefaents al municipi, i pels quals enfronten penes de fins a 5 anys de presó.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.