Adrià Calaf, alumne de l’escola Àngels Alemany, és el guanyador del concurs d’Aqualia, adreçat a infants de tercer i quart de primària. El certamen té per objectiu mostrar el cicle de l’aigua i conscienciar sobre la importància de fer-ne un ús sostenible.
El lloretenc, de 9 anys, explica que ha guanyat el concurs amb un dibuix en què ha exposat diferents consells per fer servir l’aigua de manera responsable, per tal de cuidar l’entorn natural. Assegura que, seguint les pautes, podem aconseguir que el planeta sigui un espai net i millor per conviure.
“He posat uns consells, amb dues gotes d’aigua, per poder ensenyar que, si ho fem bé, el planeta estarà net i tots hi podrem conviure”.
Adrià Calaf
Mireia Castro, tutora de quart de primària de l’escola Àngels Alemany, valora de manera molt positiva el treball que han fet els alumnes a través del concurs. Creu que “és una iniciativa molt motivadora” i destaca que la creació de l’Adrià “ha estat molt original”.
En la mateixa línia, el regidor d’Educació, Albert Ferràndez, assenyala que conscienciar els més petits sobre el consum responsable de l’aigua és molt important. A més, celebra que “iniciatives com aquestes arribin a les escoles”.

El concurs d’Aqualia té un doble objectiu: donar a conèixer als infants el cicle de l’aigua i aprofundir sobre aspectes relacionats amb el desenvolupament sostenible i la cura del medi ambient, tal com ha assenyalat Marta Ferrer, cap de servei d’Aqualia a Lloret de Mar.
Enguany, Aqualia obre una nova edició del concurs, que s’adreça a nens i nenes de tercer i quart de primària.