27.2 C
Blanes

Banderes a mig pal i un minut de silenci, avui a Lloret per les víctimes del coronavirus

La Generalitat ha decretat dol a tot el territori de Catalunya fins el dia 6 de juny.

Banderes a mig pal, avui
Banderes a mig pal, avui

Avui, a les 12 hores, s’ha fet un minut de silenci per les víctimes de la pandèmia de la COVID-19. La convocatòria prové del govern d’Espanya, a la qual s’hi ha sumat l’Ajuntament de Lloret de Mar, que aquest dimecres ha penjat les banderes de la Casa de la Vila a mig pal en senyal de dol i respecte.

Qui també s’hi ha sumat és la Generalitat, que ha decretat dol a tot el territori de Catalunya des de la publicació del decret fins el dia 6 de juny. Durant aquest període de dol, les banderes onejaran a mig pal en els edificis i dependències de la Generalitat i en les corporacions públiques de Catalunya, amb motiu de les greus conseqüències provocades pel coronavirus.

De la mateixa manera, s’ha publicat també al BOE un reial decret de dol oficial des de les 0 hores del 27 de maig fins a les 0 hores del 6 de juny de 2020. Durant aquest període la bandera nacional onejarà a mitja asta en l’exterior, i amb un crespó al masteler a l’interior, en tots els edificis públics i vaixells de l’Armada. Aquest reial decret ha entrat en vigor el 27 de maig de 2020.

Des de la Federació de Municipis de Catalunya han fet arribar un escrit, en el que reiteren el suport als familiars de les víctimes i als ferits, amb el desig d’una ràpida recuperació. Mostren el total reconeixement als professionals sanitaris, de protecció civil, dels governs locals, i tots aquells altres professionals i voluntaris per la seva dedicació en la pandèmia de la COVID-19.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.