La policia local de Lloret de Mar organitza aquest divendres un curs de defensa personal per a dones amb totes les places plenes i llista d’espera, amb motiu del 25N.
La finalitat del curs és que les dones aprenguin claus de defensa personal, davant d’agressions físiques en què es poden trobar per part dels homes. El caporal responsable, Joan Marmolejo, explica que “no hem d’afrontar l’agressió, però hi ha eines i tècniques per poder fugir de la situació, i després denunciar-ho”.
La voluntat de la policia local és donar continuïtat en aquest curs de defensa personal per a dones més enllà del 25N, vista la bona acollida que ha tingut. En relació amb la violència masclista, la policia ha dut a terme una 50a d’actuacions aquest any, amb més de 30 de detinguts.
A Lloret, les dones compten amb el Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD), que ofereix atenció psicològica i assessorament jurídic a les dones. Enguany, fins al mes de juliol, aquest servei ha atès 97 dones a causa de violència contra elles, i no totes han acabat posant la denúncia.
Recordem que hi ha disponible un telèfon d’atenció a les víctimes de violència masclista: el 900 900 120, que funciona els 365 dies de l’any, les 24 hores del dia. És gratuït i confidencial.