21.9 C
Blanes

Desmantellen una organització que cometia assalts violents a Catalunya i al País Valencià

El resultat va ser la detenció de sis persones, d'entre 23 i 45 anys, tots ells veïns de Lloret.

Els Mossos d'Esquadra han format part d'aquesta operació conjunta.
Els Mossos d'Esquadra han format part d'aquesta operació conjunta.

Els Mossos d’Esquadra, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han detingut sis persones i han desmantellat una organització per 14 assalts violents amb arma de foc a domicilis i establiments de Catalunya i el País Valencià. Ho feien disfressats d’infermeres, policies o repartidors. Els fets es van produir a localitats com Manlleu, Mataró, Blanes, Palafolls, Girona, Salt, Lloret de Mar i Pineda de Mar a Catalunya; i a Callosa de Segura i Cox al País Valencià. La investigació es va iniciar l’11 de novembre, quan els agents van tenir coneixement d’un seguit de robatoris amb violència i intimidació en domicilis i establiments comercials situats a les comarques centrals, a la zona metropolitana nord i a Girona.

Es va crear un equip conjunt amb les unitats d’investigació de Vic, Selva Litoral, Arenys de Mar, Mataró i la Unitat Central d’Atracament de la Divisió d’Investigació Criminal.

L’autoria dels fets es va atribuir a un grup molt actiu i amb una gran mobilitat pel territori català, el qual estava liderat per un home que cometia els robatoris sol o amb altres persones. Primer analitzaven i treballaven exhaustivament els diferents objectius a assaltar, i després llogaven vehicle, utilitzaven armes de forc i es disfressaven d’infermers, policies o repartidors per enganyar la víctima, per dificultar la seva identificació i garantir l’èxit del robatori.

Els investigadors van identificar tots els membres d’aquest grup i van detectar que eren molt itinerants i que s’havien desplaçat també al País Valencià. Per aquest motiu es va establir un equip conjunt de treball amb la Policia Nacional i la Guardia Civil.

El cas es va explotar el 15 de juliol, quan les diferents unitats d’investigació, juntament amb els dos cossos policials estatals, van dur a terme quatre entrades i perquisicions als domicilis dels investigats, situats a Blanes i Lloret de Mar. El resultat va ser la detenció de sis persones, d’entre 23 i 45 anys, tots veïns de Lloret.

En paral·lel, van desarticular un important punt de venda de substàncies estupefaents a també a Lloret de Mar. Aquest estava liderat per un dels membres del grup criminal. Es van intervenir diferents tipus de droga com cocaïna, MDMA, haixix i marihuana, per un valor al mercat il·lícit de més de 15.000 euros. En els escorcolls als domicilis, els investigats van trobar 38.615 euros en efectiu, joies, diferents telèfons mòbils i diferents elements relacionats directament amb l’activitat delictiva del grup.

Els arrestats estan acusats del delicte de pertinença a grup criminal, robatori amb violència o intimidació, detenció il·legal, usurpació de funcions públiques, salut pública i pertinença a grup criminal. Els arrestats van passar a disposició judicial el 17 de juliol davant del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Vic. La investigació continua oberta i no es descarta la detenció de més persones.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.