El veïnat de les Alegries ja ho té tot a punt per celebrar una cita tradicional aquest diumenge a l’ermita: la Festa del Traginer.
L’agenda és la mateixa de cada any: a les deu del matí es donarà el tret de sortida amb una xocolatada popular, a dos quarts d’onze hi haurà sardanes amb la cobla Santa Maria de Blanes, a dos quarts de dotze jocs infantils, a les dotze missa amb el cor Alba de Prima que cantarà els Goigs Antics de la Mare de Déu.
A tres quarts d’una, l’activitat principal: la representació de la Llegenda del Traginer. Aquest any anirà a càrrec del grup de teatre Jubil, del Casal Municipal de la Gent Gran, que l’any passat no va poder fer-la perquè la celebració es va haver de suspendre pel mal temps. Una membre de l’associació de veïns, Montse Xirgu, explica que la gràcia de la festa és cada any oferir una representació diferent. Sobre la llegenda, Montse Xirgu n’ha avançat ben poca cosa.
Així doncs, qui vulgui saber quina és la història del traginer de les Alegries ha d’assistir aquest diumenge a la festa que el veïnat prepara a partir de les deu del matí i que acabarà, com sempre, amb el sorteig dels lots de la terra.
Cal recordar que Autocars Segalés ofereix servei de transport gratuït a dos quarts d’onze del matí per anar cap a les Alegries i a tres quarts de dues del migdia per tornar cap al centre.