Els alumnes del Pla de Transició al Treball (PTT) de vendes de Lloret de Mar tornen a col·laborar amb la Marató de TV3. Han elaborat uns clauers solidaris, que es venen en diferents indrets de la vila, com el Puntet, els instituts Rocagrossa i Coll i Rodès, i el bar Emporio.
Tot el que es recapti amb la venda d’aquests clauers es destinarà a la Marató de TV3, dedicada enguany a la salut mental.
Ells mateixos ens expliquen el projecte, al qual també s’hi han sumat els alumnes del PTT de Castelló d’Empúries.
La Keyra Brunetti assenyala que col·laboren amb la Marató perquè “és una causa solidària que ens afecta a tots“. Joao Anderson da Silva explica que els clauers solidaris són “de fusta, amb un missatge positiu i esperançador“.

Miguel Montañes exposa que “hem dissenyat els missatges i els hem posat als clauers”. La Natalia Salas detalla que es poden comprar online a la web migranodearena o a l’Instagram. De moment, porten prop de 800 euros recollits.
Amine El Alami argumenta que els clauers “no tenen preu, tothom dona el que pot”. Laia Gubianes convida els veïns de Lloret a comprar els clauers i col·laborar així amb la Marató, dient “volem que ens ajudeu a ajudar”.
Finalment, l’Eusebio Enrico diu que “som 16 alumnes, que hem promogut el projecte amb el PTT de vendes de Lloret i Castelló d’Empúries”.
Els alumnes, de 16 a 19 anys, estan fent el PTT. Són les sigles que designen el Pla de Transició al Treball. Una modalitat que s’allarga un curs, per proporcionar a nois i noies que han deixat d’estudiar recursos tant personals com professionals perquè o bé trobin feina o continuïn la seva formació acadèmica.
Aquest grup se centra en les vendes. Per aquest motiu, fan aquest projecte de dalt a baix: des de decidir el producte –en aquest cas, un clauer-, al disseny, el logotip, l’embolcall, la distribució i la difusió a través de xarxes socials. El component solidari és afegit, per tal de proporcionar més valor al projecte.
En aquest cas, igual que van fer l’any passat, els diners reunits seran per a la Marató de TV3. Podeu ampliar la informació a través de les xarxes socials del PTT (Tik Tok, Instagram, Youtube, Twitter) o bé al seu blog.