Els hospitals de Blanes i Calella són dels que estan rebent més pressió a les urgències per casos de grip i problemes respiratoris en el territori. Aquesta pressió ha anat en augment en els darrers dies, especialment durant el cap de setmana. Tot i l’increment de pacients que requereixen ingrés, aquests s’estan assumint, segons fonts de Salut.
I és que la grip a Catalunya es manté en “marcat ascens” amb 294 casos per 100.000 habitants i supera el nivell de transmissió moderat, segons dades del Sistema d’Informació per a la Vigilància d’Infeccions a Catalunya. En declaracions a l’ACN, el subdirector general de Vigilància Epidemiològica, Jacobo Mendioroz, preveu que el màxim de contagis arribi “probablement la setmana que ve o la següent”.
El 64% de les persones majors de 80 anys s’han vacunat de la grip i el 51% dels que tenen entre 70 i 79 anys. En el cas de la cobertura vacunal de la covid-19, és del 55% per els majors de 80 anys i del 40% entre les persones entre 70 i 79 anys. Com en anys anteriors la campanya de vacunació d’aquesta temporada es fa conjunta amb la de la covid-19 i s’adreça especialment a les persones que tenen un alt risc de complicacions d’aquestes malalties, sobretot persones grans i dones embarassades.
La vacunació també es recomana a altres grups de risc i a les persones que poden contagiar persones en situació de vulnerabilitat, com els professionals sanitaris. Mendioroz assegura que aquestes cobertures vacunals de la grip no són “especialment diferents” a les d’anys anteriors però afegeix que els agradaria que fossin més altes entre les persones grans, que són sobretot les que poden patir complicacions de la malaltia.