29.9 C
Blanes

Els hotelers qualifiquen l’estiu de “desastre”, tot i que l’ocupació a l’agost ha estat millor del que s’esperava

Enric DotrasAquesta temporada ha estat un desastre segons els hotelers de Lloret. Malgrat que l’ocupació d’agost ha estat prou bona, en global la temporada no ha estat bona. Tot i que ha estat millor que la de l’any passat, el president del Gremi d’Hotelers, Enric Dotras, posa sobre la taula una dada preocupant: respecte al […]

La platja, aquest estiu (Lloret Turisme)
La platja, aquest estiu (Lloret Turisme)
Enric Dotras

Aquesta temporada ha estat un desastre segons els hotelers de Lloret. Malgrat que l’ocupació d’agost ha estat prou bona, en global la temporada no ha estat bona.

Tot i que ha estat millor que la de l’any passat, el president del Gremi d’Hotelers, Enric Dotras, posa sobre la taula una dada preocupant: respecte al 2019, hi ha hagut 1,5 milions menys de pernoctacions. En percentatges, la comparativa mostra com al maig només hi va haver el 5% de pernoctacions, al juny el 20% i al juliol el 30%.

L’ocupació ha estat baixa, tot i que a l’agost hi ha hagut tres setmanes bones, però cal tenir en compte que hi ha molts hotels que no han obert. Tot plegat fa que les valoracions siguin negatives per als hotelers.

“La temporada, a nivell d’allotjaments, l’hem de definir com a desastre, no ens enganyem”


Enric Dotras

Això sí, el representant dels hotelers agraeix i felicita a tots els empresaris que han apostat per obrir i generar negoci i llocs de treball.

“Arriscar, fer aquest esforç, saber que perdràs diners, però generar negoci i, sobretot, donar llocs de treball, és per felicitar a tots els empresaris que han obert”

Enric Dotras

Sobre els aldarulls que hi ha hagut aquest agost, Enric Dotras reconeix que els preocupa que s’allotgin a la vila perfils que no interessen a la destinació. Però recorda que hem viscut un estiu excepcional amb l’oci nocturn tancat i el toc de queda.

“La gent que ve de vacances és molt difícil que a la una de la matinada es posi a dormir i no faci cap mena de soroll; ens sap molt de greu a tots, però és una realitat que hem de tenir en compte”

Enric Dotras

La visita de turisme de proximitat amb vehicles propis també ha agreujat la problemàtica de l’aparcament. El gremi ja treballa, amb l’Ajuntament, per poder buscar solucions.

Pel que fa al mes de setembre, el president dels hotelers lamenta que està anant pitjor del que esperaven i les condicions meteorològiques no ajuden.

“El setembre es presenta pitjor del que esperàvem, la veritat és que aquests últims dies hem tingut una mica un gerro d’aigua freda”

Enric Dotras

Caldrà esperar a tancar del tot la temporada per tenir les dades definitives d’ocupació però els hotelers esperen que les coses millorin de cara al 2022.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...