Lloret Turisme prepara la segona fase del Programa de formació en IA per a empreses del municipi

La primera sessió serà el dimarts 29 de setembre al Palau de Congressos Olympic i se centrarà en reptes i riscos de la intel·ligència artificial.

Elizabeth Keegan
Lloret Turisme prepara la segona fase del Programa de formació en IA per a empreses del municipi
00:00

Lloret Turisme prepara la segona fase del programa de formació en IA per a empreses de Lloret de Mar, que compta amb la col·laboració de Growtur.

Una segona fase que disposarà de tres sessions que permetran als participants continuar avançant en l’aplicació pràctica de la intel·ligència artificial. La primera de les tres sessions serà dimarts vinent, 29 de setembre, al Palau de Congressos Olympic i se centrarà especialment en reptes i riscos de la IA.

A finals d’any ja farà dos anys que Lloret de Mar està immers en el procés d’entendre la IA, les seves possibilitats i els seus riscos. Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, explica que durant aquest temps, a dins de l’organització s’ha creat un espai de treball amb Open AI i ChatGPT. S’han construït també diferents elements com «La Dona Marinera» una eina d’IA per l’atenció del visitant o l’assistent de dades pels professionals de Lloret. En tot aquest context, diu, també constava un projecte de formació pels professionals del municipi.

Aquesta primavera ja es van organitzar tres sessions i ara, a la tardor n’impartiran tres més.

«Hi ha més de setanta professionals de Lloret, des de companys de l’Ajuntament, gent vinculada a l’àmbit de l’allotjament, al comerç, a la gestió immobiliària… És molt transversal i estem molt contentes en aquest sentit».

Elizabeth Keegan

Les inscripcions per aquestes darreres sessions restants continuen obertes, i no cal haver fet les formacions anteriors per apuntar-se. La primera sessió, com dèiem serà a finals de setembre, la segona a finals d’octubre i la tercera i última a finals de novembre.

Segons Keegan, la proposta ha estat un èxit, fet que demostra la utilitat que pot tenir la IA en el sector hoteler o del turisme en general.

«Realment la IA arriba a aquella gent que té menys recursos humans i amb estructures d’empreses més petites. Els suposa una eina que els ajuda tant en termes de comercialització com en termes de disseny».

Elizabeth Keegan

Són declaracions d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme.

La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan, entre els 25 professionals més innovadors del turisme a Espanya

La gerent de Lloret Turisme rep aquest reconeixement per projectes vinculats a la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i la convivència entre residents i visitants.

El que la IA no podrà substituir centra la novena edició del BTM

El Business Tourism Market se celebra aquest dimecres al matí, a l'Hotel Guitart Central Park.

El Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar celebra 50 anys amb un acte d’homenatge al sector turístic

L’entitat reuneix aquest dijous el sector en un acte que finalment es farà al Palau de Congressos de l’Evenia Olympic Resort per les previsions de pluja.

La IA turística de Lloret ha superat les 1.600 converses i els 4.000 missatges

L’eina, disponible les 24 hores del dia, s’ha consolidat com un nou canal d’atenció i informació turística de la destinació.