És la terra que em camina. Així es titula l’espectacle de dansa en què participa el lloretenc Ivan Soriano i que pretén fomentar la diversitat funcional.
De fet, aquesta és la voluntat de la companyia La mujer del carnicero i per això, en aquest cas, a la funció hi participen persones que tenen alguna discapacitat física i d’altres que no. Ho ha explicat Ivan Soriano, que destaca que a l’escenari hi sortiran cinc persones.
“Som cinc persones que tenim diversitats funcionals diferents: algunes tenim discapacitat física i els altres, no; però tots conjuntament muntem aquest espectacle”
Ivan Soriano
Ell mateix ha explicat que l’obra neix de moltes reflexions i conceptes contemporanis al voltant de la diversitat funcional.
“Malauradament, encara hi ha molts reptes que, com a societat, hem d’afrontar”
Ivan Soriano
Precisament, el títol, que està inspirat en un poema d’Eva Vilarrasa, pretén simbolitzar la diversitat de les persones que conformem la societat. segons la directora, Neus Canalias.
“Les persones som totes diverses i realitzem les mateixes funcions de manera diversa i ens semblava molt poètic i evocador utilitzar la metàfora ‘és la terra que em camina’”
Neus Canalias
La directora ha comentat que la seva idea era poder explicar des del punt de vista de les persones amb discapacitat com és el seu dia a dia.
L’espectacle serà solidari amb les malalties minoritàries, a través d’una campanya impulsada per l’associació Hipofam i la Fundació ImpulsaT. Les entrades es pagaran amb el sistema de taquilla inversa, és a dir, cadascú aportarà el preu que cregui convenient un cop acabada la funció.
L’estrena serà diumenge 19 de setembre, a les sis de la tarda, a l’Auditori dels Costals de Castellbisbal. Més endavant, la intenció és portar És la dansa que em camina a Lloret de Mar.