Crida a la població de Lloret per ajudar els refugiats en la guerra entre Rússia i Ucraïna. La ucraïnesa Masha Honcharova, que viu a Lloret de Mar i és professora a l’institut Coll i Rodés, serà aquesta tarda, a partir de les sis, davant del supermercat Aldi per recollir tot tipus de productes que puguin ser útils.
Ella mateixa ha explicat que té la necessitat de fer alguna cosa per ajudar el seu país i que qualsevol peça de roba d’abric de totes les talles, medicaments, aliments com llaunes, arròs o llet i qualsevol producte per a nadons serà benvingut.
“Més de 100.000 persones ja han deixat el seu país sense poder endur-se res i crec que el mínim que podem fer és enviar les coses bàsiques necessàries”
Masha Honcharova
Masha Honcharova té família i amics vivint a Ucraïna i hi manté un contacte constant, amb la por que els pot passar alguna cosa en qualsevol moment.
“Els meus pares i amics viuen un infern constant; parlo amb ells sovint, però cada vegada sonen bombardejos i tirotejos i han de penjar urgentment per poder-se amagar i mai sé si tornaré a parlar amb ells”
Masha Honcharova

Tot i que la solució al conflicte quedi lluny del nostre abast, des d’Ucraïna agraeixen el suport que estan rebent per part de la ciutadania d’arreu del món i Masha Honcharova assegura que qualsevol petit gest és molt important per a ells en aquests moments.
“Tota aquesta unió i aquesta força es transmet fins a Ucraïna; els meus pares, per exemple, agraeixen molt el suport emocional que reben des d’arreu del món”
Masha Honcharova
Els productes recollits a Lloret es faran arribar a diferents punts on s’acumulen milers de refugiats que fugen de la guerra, com Polònia o Romania.

De fet, un autocar portarà ajuda de diferents punts de les comarques gironines.
Si algú no pot arribar-se a l’Aldi aquesta tarda, pot contactar amb la Masha al telèfon 630 23 44 68.