15 donacions, la majoria de plasma, es van recollir el passat divendres a Lloret. La jornada, feta al centre cívic del Rieral, va servir per recollir 13 de plasma i dues persones que finalment van donar sang. Meritxell Casacuberta, del Banc de Sang i Teixits, fa una valoració positiva perquè hi va haver donacions de les 15 persones que havien reservat hora i agraeix la col·laboració dels veïns.
Cada dia hi ha malalts que necessiten plasma per als seus tractaments. N’hi ha que pateixen grans cremades o accidents greus i la transfusió de plasma els ajuda a aturar les hemorràgies i recuperar el volum sanguini.
Altres només precisen alguna de les proteïnes que conté el plasma. En aquests casos, s’extreuen les proteïnes del plasma i s’elaboren medicaments, anomenats “hemoderivats”, que només es poden obtenir de la sang d’altres persones.