ICV – EUiA vol que es declari persona non grata l’empresari José Luís Velasco, responsable dels quatre hotels de Lloret que a principis de setembre van haver de tancar acusats de frau fiscal. La coalició presenta una moció per debatre al ple de dilluns, tal com ha avançat el regidor Xavier Rodríguez Pacios.
Pacios ha felicitat CCOO per la manifestació organitzada aquest dijous a la tarda, on van participar representants de la coalició, en suport als treballadors afectats pel tancament del Sun Village, el Marina Sand, el Savoy i el Mediterranean Sand.
Un altre tema que ICV – EUiA posarà sobre la taula al ple de dilluns és el dels Habitatges d’Ús Turístic (HUT). La formació vol que es faci una moratòria en la concessió de llicències per poder aprovar una normativa que reguli aquest tipus d’allotjaments. Pacios posa de relleu que actualment n’hi ha més de 2.700 de registrats i creu que cal aturar aquest creixement per analitzar la situació, estudiar si això fa incrementar el preu del lloguer i establir una normativa per regular el sector.
D’altra banda, ICV – EUiA també demana que se suprimeixin dues zones blaves de nova creació, la del carrer Josep Tarradellas –la pujada de la Carpa- i la de Fenals. Dues zones que només estan en funcionament durant la temporada alta.
La coalició tenia previst presentar una quarta moció, però Pacios critica que l’alcalde l’ha retirada de l’ordre del dia. L’ecosocialista denuncia censura, perquè la moció tracta sobre la C-32 i creu que l’alcalde, Jaume Dulsat, no vol debatre-ho.
En concret, ICV – EUiA demanava a l’Ajuntament que no cedís espais públics per a l’expropiació dels terrenys per on ha de passar la prolongació de l’autopista. Pacios ha explicat que l’alcalde argumenta que l’administració ha de col·laborar amb el Govern català per poder tirar endavant la infraestructura, ja que així ho marca la llei. Per tant, ha retirat la moció argumentant que hi havia una contradicció jurídica en la petició dels ecosocialistes. Pacios ho denuncia.
El ple se celebra dilluns, a les sis de la tarda, i es podrà seguir en directe a través de la ràdio. Recordem que a la sessió d’aquest 27 de setembre, prendrà possessió del càrrec Jordi Sais com a nou regidor pel Partit Demòcrata Català.
