27.2 C
Blanes

Josep Lluís Carod-Rovira, exvicepresident de la Generalitat, ve a Lloret convidat pel Casinet

Ve a fer una xerrada, no com a polític, sinó com a especialista en el protestantisme. Serà avui divendres (20 hores) a la seu del Club Marina Casinet.

Josep Lluís Carod-Rovira
Josep Lluís Carod-Rovira
Josep Lluís Carod-Rovira i Joan Domènech

Josep Lluís Carod-Rovira -qui ha estat vicepresident de la Generalitat, conseller en cap, president d’ERC i diputat al Parlament- serà aquest vespre a Lloret de Mar. L’ha convidat el club Marina Casinet no per la destacada carrera política, sinó com a professor universitari. Carod-Rovira és especialista en el protestantisme i ve a parlar dels 500 anys de l’inici de la reforma de Luter, de la qual n’ha escrit un llibre.

Carod-Rovira afegeix que el protestantisme és una religió poc coneguda a casa nostra, tot i tenir 900 milions de seguidors arreu del món i ser la primera religió als Estats Units, Anglaterra o Alemanya. El president del Casinet, Joan Domènech, destaca el perfil significatiu del ponent.

La conferència de Josep Lluís Carod-Rovira comença a l’hora i al lloc habituals: avui divendres, a partir de les vuit del vespre, a la seu del Casinet.

De cara a diumenge, el club proposa anar d’excursió a Llagostera. Al llarg del matí i migdia, visitarà la part antiga del municipi, on hi ha les muralles i torres de defensa, així com el museu d’història local, que inclou l’època del suro. També es visitarà un altre museu que hi ha a Llagostera, dedicat a un artista, segons Domènech, no prou conegut: Emili Vilà i Gorgoll.

Emili Vilà -reconegut a França amb el títol de Cavaller de la Legió d’Honor- va tornar als anys 40 del segle passat a Llagostera on va convertir la seva casa en museu.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.