La mascareta torna a ser obligatòria a tots els centres sanitaris de Catalunya, davant l’increment de contagis de virus respiratoris com refredats, grip i covid. La mesura afecta els centres d’atenció primària, els hospitals i els centres sociosanitaris. Les farmàcies i les residències en queden fora, però als espais on conviu gent gran es recomana també fer servir la mascareta.
La incidència de la grip s’ha triplicat a Catalunya en les últimes quatre setmanes i ara és de 153 casos per 100.000 habitants. Salut ha fet una crida a vacunar-se contra la grip i la covid i la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, atribueix a la “fatiga pandèmica” el baix índex de vacunació actual.

El Departament de Salut insistia en la recomanació de fer-ne servir, però ara fa obligatòria la mascareta a tots els centres sanitaris, i aquesta mesura es publicarà al DOGC. Recordem que a principis de juliol del 2023, la mascareta va deixar de ser obligatòria als centres sanitaris, residències i farmàcies.
Segons informa la plataforma 3.24, la ministra de Sanitat, Mónica García, ha convocat una reunió extraordinària per a dilluns amb les comunitats autònomes per unificar criteris davant el repunt de casos de grip, que s’han incrementat un 75% a tot Espanya en una setmana. En aquesta reunió, Catalunya demanarà que l’Estat torni a permetre les baixes automàtiques i les declaracions responsables d’absència, figures que ja van funcionar durant la covid en el marc de l’estat d’alarma, i que s’han de regular en l’àmbit estatal.