L’Ajuntament ja compta amb un interventor després de 15 mesos buscant un relleu

L'anterior interventor es va jubilar el desembre del 2017 i fins ara no ha estat possible cobrir la plaça de manera definitiva.

L’Ajuntament de Lloret de Mar ha cobert de manera definitiva la plaça d’interventor municipal, després de quinze mesos d’equilibris. Tal com publica El Punt Avui, des que va plegar l’anterior funcionari, que va jubilar-se a finals del 2017, el consistori –70,4 milions de pressupost– ha tingut problemes per rellevar-lo, segons admet l’alcalde, Jaume Dulsat (CiU).

Inicialment, una tècnica d’administració general (TAC) de l’àrea de Serveis Econòmics va fer les funcions d’intervenció “de manera provisional”. Dulsat reconeix que es va reunir amb una desena d’interventors i que va trucar-ne una quinzena per trobar una solució. Però no hi havia manera que ningú demanés una comissió de serveis i es traslladés a Lloret. Dulsat va estar en converses amb un Ajuntament del Vallès Occidental perquè concedís la comissió al seu funcionari, però després de setmanes d’espera no va ser possible.

En el ple del 25 de febrer, Jorge Hernández (Ciutadans) va acusar l’equip de govern de poca previsió, i Dulsat li va replicar que no coneixia l’administració perquè no anava mai a la casa de la vila.

Posteriorment, el consistori va convocar un concurs obert a què es van presentar cinc persones. Però el jurat del tribunal va considerar que no hi havia prou aptituds en els presentats, i el concurs va quedar desert. L’alternativa va ser acceptar un “acumulat” (un funcionari d’un altre Ajuntament), un dia a la setmana.

Tot això va impossibilitar que l’equip de govern, de CiU, PSC i ERC-Avancem, millorés les ordenances a finals del 2018. Des del novembre i gràcies a la col·laboració d’un Ajuntament del Maresme, el seu interventor dona un cop de mà a Lloret.

Al final, però, el Boletín Oficial del Estado (BOE) del 16 de març va publicar que un concurs unitari permetia cobrir la plaça de l’àrea d’Intervenció de Lloret a jornada completa amb un habilitat de caràcter estatal, que es va incorporar fa una setmana.

Lloret continua entre els municipis catalans amb la renda més baixa

Segons dades de l'INE del 2024, la mitjana al municipi era de 17.150 euros.
00:00:38

Detinguts dos del delinqüents més actius a Lloret, amb nombrosos antecedents

Un dels detinguts va arrencar una cadena d’or a una dona gran i l’altre acumulava 16 antecedents policials i tenia una ordre d’expulsió.

La mesa de negociació de l’Ajuntament ha d’aprovar el nou conveni laboral aquest dimecres

CSIF i SIP-FEPOL ja han anunciat que impugnaran l'acord quan la votació arribi al ple municipal del 26 d’octubre.

L’aparcament de l’estació d’autobusos, Santa Clotilde, la piscina i el Turó Rodó continuen tancats pels aiguats

Els quatre espais es mantenen tancats al públic, mentre que la biblioteca està oberta amb restriccions a les zones afectades per goteres.