L’arxiu municipal organitza una xerrada sobre la vinculació de Josep Carner amb Lloret

La conferència es farà avui dimecres, a les 18 hores, al mateix arxiu.

Narcís Figueres i Ana García-Castany
L’arxiu municipal organitza una xerrada sobre la vinculació de Josep Carner amb Lloret
00:00

La vinculació del poeta Josep Carner amb Lloret de Mar i, en concret, amb el paratge de Santa Cristina centrarà la xerrada que ha preparat l’Arxiu Municipal per aquesta tarda. El príncep dels poetes va estiuejar a Lloret els estius de 1919 i 1920.

La xerrada anirà a càrrec de Narcís Figueres, Llicenciat en Filologia Clàssica per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctorand a la Universitat de Girona. I actualment és professor d’Estudis d’Humanitats i Filologia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Figueres, que ha estudiat extensament la vida i obra de Carner, parlarà de com un text publicat pel poeta a la revista D’ací d’allà es va convertir en un referent per a Lloret a l’hora de promocionar la destinació.

“Als anys 30 es va utilitzar un text de Carner com a element de reclam publicitari per a l’estiueig de Lloret”

Narcís Figueres

Un altre aspecte a destacar és que el poeta noucentista, de jove, va fer uns goigs dedicats a Santa Cristina, que als anys 60 es van recuperar i editar amb Emili Martínez Passapera. De fet, Narcís Figueres posarà sobre la taula diferents noms de lloretencs que van tenir relació amb Carner, com Esteve Fàbregas, que va escriure un llibre titulat El nostre Josep Carner.

Dinar dels Jocs Florals Lloret de l'estiu de 1920, amb Josep Carner, que és el primer per la dreta (Arxiu Municipal de Lloret de Mar)
Dinar dels Jocs Florals Lloret de l’estiu de 1920, amb Josep Carner, que és el primer per la dreta (Arxiu Municipal de Lloret de Mar)

I encara un altre aspecte a comentar seran els Jocs Florals i les vetllades teatrals amb els joves de la colònia d’estiuejants de la vila a benefici dels pobres.

“Carner va organitzar o va participar en unes obres de teatre que, probablement, se celebraven als Jardins de Can Saragossa i després va organitzar uns Jocs Florals”

Narcís Figueres

La conferència es titula El poeta Carner, Lloret, Santa Cristina i alguns lloretencs i lloretenques i s’inclou dins d’un cicle de conferències gratuïtes que porta el nom de La tribuna del SAMLM (Servei d’Arxiu Municipal de Lloret de Mar).

A més a més, avui també es presentarà el volum 33-34 dels Quaderns de la Selva. Ho ha avançat la regidora de l’arxiu, Ana García-Castany.

“és la revista del Sesmond, que se’n treu una cada any i és molt variada, amb diferents articles i tota la relació de tot el que es fa a l’arxiu”

Ana García-Castany

La cita és avui, a les sis de la tarda, al mateix arxiu, que està situat al carrer Josep Lluhí, número 24.

El Castaween omplirà Lloret de zombis amb una batucada i cercavila tenebroses

La desfilada serà aquest dissabte a dos quarts de set de la tarda i sortirà des de la plaça de la Vila, on en tornar hi haurà també una disco zombi.

El lloretenc Ramón Vilaró, guardonat amb un Premi Anual de Periodisme Internacional

El que va ser corresponsal d'El País, reivindica la professió del periodista en una era marcada per la digitalització, la sobreinformació i les notícies falses.

El fons de la família Frigola, protagonista del Dia Mundial del Patrimoni Audiovisual

La celebració es fa aquest dimecres al Teatre, on es projectarà el muntatge audiovisual "Un temps en imatges. Arseni Frigola i Roca (1923-2017)".

Lloret de Mar es prepara per celebrar la 3a edició del Castaween

La programació combina activitats familiars, una cercavila terrorífica, la Panic Race i la tradicional Castanyada de Xino-Xano.