21.9 C
Blanes

Les preinscripcions per als cicles formatius es faran del 2 al 8 de juny de manera telemàtica

A l’institut Coll i Rodés ja fa temps que ofereixen tres cicles formatius de grau mitjà relacionats amb el món de la restauració i l’hostaleria: Serveis en restauració, Cuina i gastronomia i Forneria, pastisseria i confiteria.

El cicle formatiu de Forneria, pastisseria i confiteria
El cicle formatiu de Forneria, pastisseria i confiteria
Dídac Gómez, Rubén De Prado i Jordi Solé

Les preinscripcions per a cicles formatius es faran, de manera telemàtica, la setmana que ve, del 2 al 8 de juny.

A l’institut Coll i Rodés ja fa temps que ofereixen tres cicles formatius de grau mitjà relacionats amb el món de la restauració i l’hostaleria: Serveis en restauració, Cuina i gastronomia i Forneria, pastisseria i confiteria. A més, ofereixen un cicle de grau superior de Gestió d’allotjaments turístics.

A la ràdio hem conegut l’oferta de grau mitjà. Tots combinen la part teòrica –on aprenen idiomes i diferents aspectes relacionats amb el món de la restauració- i la part pràctica; i sempre acaben amb un treball de síntesi en què acaben creant el seu propi establiment.

El responsable del cicle de Serveis en restauració, Dídac Gómez, explica que en aquest cas, els alumnes aprèn tots els aspectes relacionats amb el funcionament d’un restaurant i s’especialitzen amb el tema del vi. En aquest cas, hi ha 25 places.

Alumnes del cicle de Serveis en Restauració (Institut Coll i Rodés)

Pel que fa al del cicle de Cuina i gastronomia, el responsable, Rubèn De Prado, explica que l’objectiu és que els alumnes puguin treballar d’ajudants de cuina i, més endavant, xefs. La preparació pràctica que tenen es divideix en dos anys: el primer any preparen menús i el segon porten l’Aula d’aplicació que funciona com un restaurant. En aquest cas, hi ha 30 places.

El tercer cicle formatiu de grau mitjà és el de Forneria, pastisseria i confiteria. El responsable, Jordi Solé, remarca que aprenen a fer qualsevol tipus de producte relacionat amb aquest sector. El total de places és de 21.

Dídac Gómez assegura que tots els alumnes que tenen els tres cicles troben feina un cop acaben els estudis. Per això creu que Lloret de Mar és el millor municipi per cursar aquests cicles. Rubèn De Prado celebra que cada cop els empresaris valoren més que els seus treballadors tinguin la formació adient.

En el cas del cicle de Forneria, els alumnes fins i tot reben una remuneració per les pràctiques que fan en empreses.

Recordem que les prinscripcions per als cicles formatius es faran de manera telemàtica la setmana que ve, del 2 al 8 de juny. Des de l’institut Coll i Rodés es posen a disposició dels interessats per resoldre qualsevol dubte que tinguin al telèfon 972 37 03 85.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.