L’Escolania de Montserrat actuarà a la parròquia de Sant Romà aquest divendres. Ho farà convidada pel Club Marina Casinet i l’Ajuntament, que han programat el concert per a les nou de la nit.
El president de l’entitat, Joan Domènech, ha remarcat que es tracta d’una agrupació única pel bagatge i història que porta a l’esquena. L’escolania oferirà un repertori amb cançons nadalenques i composicions del músic gironí Francesc Civil Castellví, en el 25è aniversari de la seva mort.
Domènech ha explicat que l’actuació s’emmarca en un concert que antigament s’havia fet al setembre, però que es va traslladar a finals d’any com a concert de Nadal. Les últimes edicions, segons el president del Casinet, no han tingut gaire èxit. Amb l’Escolania esperen aconseguit molt de públic; si no és així, caldrà fer un plantejament.
L’Escolania ja va venir a Lloret el 1976 per commemorar els 600 anys d’història de l’Obreria de Santa Cristina i el 2001 amb motiu del 50è aniversari del Casal de l’Obrera. El tercer cop que actuarà a la vila serà aquest divendres, a l’església parroquial, a partir de les nou de la nit. L’entrada, que val vint euros, es pot comprar a l’estanc Bertran o a la joieria Bernat. La recaptació es destinarà, de manera íntegra, a la restauració de l’orgue.