Lloret de Mar serà l’escenari de “La festa”, una obra coproduïda pel Teatre Nacional de Catalunya i Teatres en Xarxa. Farà gira i el proper 22 de març farà parada aquí, a la vila. L’obra, amb text de Daniela Feixas i direcció de Ricard Soler Mallol, planteja les conseqüències del consum de pornografia des de molt joves, i reflexiona sobre l’homofòbia, els abusos sexuals, el consentiment, la cosificació de les dones, les relacions tòxiques i el feminisme.
És una obra on s’expliquen sis històries reals de sis adolescents que reflexionen sobre les seves experiències amb la sexualitat. Durant l’espectacle es narren sis històries reals a partir d’entrevistes que la mateixa autora, Daniela Feixas, va fer a noies i nois d’entre 14 i 20 anys. D’aquestes entrevistes en va escollir sis, que creia que eren les que representaven millor les problemàtiques reals d’avui dia, i va agafar aquestes històries, els hi va donar forma i són les que el públic veurà sobre l’escenari.
La festa planteja les conseqüències del consum de pornografia des de molt joves, i de com aquest fet i la falta d’informació fiable i adequada influeixen en les relacions dels adolescents. Festa, eufòria, ball, excessos i sexe. Un grup d’adolescents intenta digerir tot el que ha viscut en la darrera festa per decidir com encararan la propera festa que se celebrarà aquesta nit al teatre. Són nens que acaben pensant que el sexe i les relacions són com allò que veuen a les pel·lícules porno. L’obra està interpretada per Laura Gaja, Eloi Jaume, Abril Julien, Júlia Mascort, Ravina Raventós i Biel Rossell.
El muntatge és una coproducció del Teatre Nacional de Catalunya i Teatres en Xarxa. Està integrat per deu teatres catalans de proximitat, entre els quals hi ha Lloret, que treballen de forma cooperativa. “La festa” ja té lligada una gira l’any 2024, en què el 22 de març arriba aquí. La regidora de Cultura, Isabel Bernal, ha destacat que entrar en aquesta producció és una aposta clara del Teatre de Lloret per la cultura juvenil.