Tots els grups polítics estan molt contents amb la feina feta pel Síndic del Ciutadà, que aquest dilluns ha presentat la memòria del 2016 al ple municipal.
Per la seva banda, el Síndic va mostrar-se agraït amb la bona relació que hi ha entre la seva figura i l’administració local, ja que –segons va apuntar– el de Lloret és l’Ajuntament que més respostes dóna al Síndic del Ciutadà en tota la província de Girona.
D’altra banda, Teixidor ha fet una sèrie de suggeriments en relació a quatre temes que considera cabdals a la destinació i que sovint han generat queixes que no s’han resolt de manera correcta. En aquest sentit, ha parlat de la gestió i la seguretat a les platges, del control dels habitatges d’ús turístic, de l’ocupació irregular d’habitatges i del soroll.
Pel que fa a xifres, el Síndic ha apuntat que durant el 2016 va fer un total de 173 actuacions, que representen 64 més que el 2015. Una dada que la majoria de grups han valorat de manera positiva perquè ho relacionen amb el fet que cada vegada es coneix més el servei del Síndic del Ciutadà. En canvi, el MILLOR ha criticat que aquest increment vol dir que hi ha moltes persones que tenen problemes amb l’administració local i han de recórrer al Síndic per mirar de solucionar-los.
Al BDBH hem recollit l’opinió dels diferents portaveus, a qui podeu escoltar en l’arxiu adjunt: Albert Robert de CiU i primer tinent d’alcalde, Marc Fuertes del MILLOR, Antonio Lorente del PSC i regidor de Benestar i Família, Jordi Orobitg d’ERC i regidor de Medi Ambient, Xavier Rodríguez Pacios d’ICV – EUiA, Jordi Hernández de C’s, Paulino Gracia d’ELLSSP i el regidor no adscrit Enric Martínez.
De les 173 actuacions, 123 són queixes, la majoria sobre temes de mobilitat i transports, Policia Local i Medi Ambient.
