19.6 C
Blanes

L’òmicron i les noves restriccions fan anul·lar una part de les reserves a Lloret

Només hi ha una desena d'establiments oberts a la destinació durant aquestes dies de festes, segons fonts municipals.

Façana marítima de Lloret de Mar.
Façana marítima de Lloret de Mar.
Jaume Dulsat

L’explosió de casos per la variant òmicron i les restriccions actuals han fet anul·lar una part de les reserves als hotels de Lloret de Mar. Per aquest motiu, només hi ha una desena d’establiments oberts a la destinació durant aquestes dies de festes.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, lamenta la situació però “ens resignem a les mesures”. Assegura que per aquestes dates “la normalitat seria tenir una dotzena d’hotels oberts amb una ocupació elevada”.

L’alcalde assenyala que les actuals restriccions -com el toc de queda, reunions de màxim 10 persones i la mascareta a l’exterior- no són benvingudes però necessàries per intentar frenar l’actual variant, molt contagiosa.

Pel que fa al toc de queda, amb confinament nocturn d’1 a 6 de la matinada, aquest primer cap de setmana no hi ha hagut incidents a la vila. De fet, segons fonts municipals, no s’ha hagut de posar cap multa per no respectar el toc de queda.

Davant el que queda de festes, i amb les mesures vigents, l’alcalde apel·la al sentit comú dels veïns perquè siguin prudents a l’hora de celebrar aquests dies amb família i amics.

Amb el toc de queda a Catalunya, també ha tornat el certificat autoresponsable de mobilitat. Com les altres vegades que s’ha posat en marxa, aquest certificat és un document -digital o en paper- en què la persona s’identifica amb les seves dades personals i indica el motiu que justifica el seu desplaçament fora de casa.

D’aquesta manera, els cossos de seguretat poden verificar si el desplaçament que s’està fent en l’horari del toc de queda o confinament nocturn, d’1 a 6 de la matinada, està permès per la normativa vigent. És a dir, si és per un motiu justificat.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.