23.3 C
Blanes

Neix el Premi Tortuga d’Or per reconèixer la lluita a favor del col·lectiu LGBT+

L'ha impulsat Plurals Associació LGBT+ i ara s'ha obert el termini per presentar candidatures. Tothom pot fer arribar la seva proposta fins al 14 de maig.

Premi Tortuga d'Or
Premi Tortuga d'Or
Xavi Orri

Neix el Premi Tortuga d’Or de Lloret de Mar. Un guardó impulsat per Plurals Associació LGBT+ amb la voluntat d’entregar-lo anualment i que vol reconèixer la defensa i el treball en favor dels drets de les minories afectivo-sexuals.

Així doncs, la Tortuga d’Or és un reconeixement públic, a una persona viva o a títol pòstum, que s’hagi distingit per la seva tasca a favor del col·lectiu LGBT+, de la seva visibilització i per haver destacat en la lluita per aconseguir drets i lleis fonamentals. El disseny i elaboració del trofeu és obra de Víctor Peralta, escenògraf lloretenc i membre de Plurals Associació LGBT+.

Ara s’ha obert el termini per presentar propostes i candidatures per reconèixer socialment la lluita i el treball d’una persona, entitat, associació o empresa que hagi destacat per defensar, lluitar i donar visibilitat al col·lectiu LGTB. Tothom que ho vulgui pot fer arribar una proposta al correu [email protected] fins al 14 de maig.

La intenció és fer públic el premi durant la Setmana Contra la LGTBIFòbia i entregar-lo, en concret, el 21 de maig, durant l’acte que organitzaran la regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament i la mateixa associació Plurals LGTB+.

Les bases del premi es poden trobar en aquest enllaç.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.