Aquest dijous ha començat de manera oficial la temporada de rebaixes més atípica dels últims anys. La campanya coincideix amb l’inici de les restriccions imposades per la Generalitat amb l’objectiu de frenar l’onada de contagis de Covid-19.
El més destacat és que el comerç no essencial haurà de tancar els caps de setmana. A més, el confinament municipal també impedeix rebre clientela d’altres municipis. El gerent de l’Associació de comerciants de Lloret, Francesc Alsina, explica que el col·lectiu afronta la situació resignat, però reclama que se’ls donin més ajudes.
El Govern va anunciar que atorgaria 2.500 euros a cada establiment que hagi de tancar. Una quantitat que consideren insuficient i, a més, el gerent dels comerciants creu que l’anunci “s’ha d’agafar amb pinces”, perquè després no tot està tan clar com sembla. En aquest sentit, creu que el sector necessita més concreció per poder planificar els propers mesos, plens d’incertesa.
“Moltes empreses un cop tanquin la temporada d’hivern els arribarà la d’estiu, molts ja tenen material comprat que els arribarà per Setmana Santa, si no abans… Són situacions que ens deixen amb una incertesa impresentable”
Francesc Alsina
Des que va començar la pandèmia, al març, hi ha diversos establiments de Lloret que s’han vist obligats a tancar i el gerent del sector creu que la xifra encara pot incrementar-se més.

Com diem, avui comença una campanya de rebaixes molt atípica. De fet, la complicada situació que estem vivint va portar molts establiments a començar els descomptes fa uns dies, malgrat que el 7 de gener és el dia oficial d’inici.
Tot i que encara hi ha molta incertesa per saber com aniran aquestes setmanes, des de l’Associació de Comerciants treballen per fomentar les compres en establiments de la vila, per tal d’ajudar els petits comerciants locals.