24.4 C
Blanes

Rosa Rubio relata en un llibre com va vèncer un ictus que els metges li van dir que no superaria ara fa 10 anys

Un llibre benèfic que presentarà avui dimarts, a les 19 hores, al restaurant Vives.

Rosa Rubio va patir un ictus fa 10 anys. En un primer moment, els metges van pensar que moriria. Després, van assegurar que tot el que no recuperés el primer any, no ho recuperaria. Durant molt de temps, la Rosa va ser una persona absolutament dependent, però amb esforç i sense perdre mai l’esperança, se’n va anar sortint.

Ara relata tot aquell procés de superació en un llibre titulat El poder de querer. Más fuerte que el ictus. L’afectada tenia una malformació al cerebel que no li havien detectat i això li va provocar l’ictus. La situació, però, es va complicar perquè van tardar molt a diagnosticar-li l’ictus.

“Jo havia anat al metge perquè tenia molts símptomes, però em van dir que era estrès extrem i un dia dormint em va donar un vessament”

Rosa Rubio

Rosa Rubio està convençuda que, si li haguessin trobat la malformació, probablement no hauria tingut l’ictus. Però, a més, si li haguessin fet un bon diagnòstic en un inici, les seqüeles no haurien estat tan fortes. I és que en un primer moment li van dir que era estrès i, després, que es tractava d’una gastroenteritis.

“Va venir un metge a casa i va pensar que era gastroenteritis i em va punxar Primperan, llavors vaig perdre sis o set hores que no sabien que era un ictus i cada minut moren no sé quants milions de neurones!”

Rosa Rubio

Per a la Rosa, els missatges dels metges van ser “demolidors”, ja que li van dir que es moriria o que no tornaria a caminar. Per sort, ella no els va fer cas i, amb molt d’esforç i paciència, va acabar tirant endavant. El motor van ser les seves filles, ja que feia un temps que s’havia quedat vídua i no volia deixar-les soles.

“Els metges no et poden dir que a l’any t’estancaràs o que et moriràs… perquè cada persona és única i, al final, li treus l’esperança, que és el que em va curar a mi, l’esperança”

Rosa Rubio

Avui en dia, la Rosa té algunes petites seqüeles, però assegura que emocionalment està molt bé i que haver publicat el llibre ha estat una manera de tancar el cicle. Tot i que segueix treballant com abans de la malaltia, ha decidit baixar el ritme i dedicar-se només a les coses que li agraden.

“Faig el mateix que feia abans, però el temps l’utilitzo millor, soc molt més eficient, ja no faig coses per compromís, només faig el que vull fer”

Rosa Rubio

El llibre de Rosa Rubio, escrit en primer persona, relata tot el que va viure i també exposa una sèrie de converses amb altres persones afectades per la malaltia.

És un llibre benèfic que Rosa Rubio, que estiueja a Lloret, presentarà aquesta tarda, a partir de les set, al restaurant Vives.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.