19.6 C
Blanes

Treball dona la raó als sindicats en denunciar que els hotels L’Azure i Royal Star havien fet acomiadaments il·legals

El sindicat denuncia que aquests hotels de Lloret, però també altres de la Garrotxa i Lleida, havien fet acomiadaments col·lectius malgrat estar prohibit per l'estat d'alarma. Així doncs, han hagut de cridar els treballadors i aplicar-los un ERTO.

L'hotel L'Azure, aquest matí
L'hotel L'Azure, aquest matí
Antonio Ferro

Inspecció de Treball ha donat la raó als sindicats CCOO i UGT i ha demanat a dues empreses del sector de l’hostaleria de les comarques gironines que cridin als seus treballadors fixes discontinus i els suspenguin el contracte –a través dels ERTO-.

Després d’una queixa del comitè d’empresa -format per membres de la UGT i CCOO-, que havia detectat acomiadaments entre el col•lectiu de fixos discontinus per la fi sobtada de la temporada, Inspecció de Treball indica que cal que aquesta part de les plantilles també s’incloguin en la suspensió de contractes i puguin percebre la prestació d’atur d’acord amb les condicions excepcionals actuals.

Antonio Ferro, secretari d’organització de CCOO a les comarques gironines, apunta que a Lloret els hotels que han dut a terme aquesta mala praxi i han hagut de rectificar són L’Azure i el Royal Star, gestionats per Filhot Management. La resta d’hotels són de la Garrotxa o de comarques lleidatanes. En total, les resolucions afecten uns 200 treballadors.

Antonio Ferro ha matisat que la majoria d’hotels de Lloret han fet les coses com toca i calculen que hi ha uns 1.300 treballadors que s’han pogut acollir a ERTOs. Tot i així, el sindicat també està preocupat per totes aquelles persones que no van arribar a ser cridades a la feina i, per tant, no hi ha hagut cap manera de poder-se acollir als expedients temporals. Cal tenir en compte que els ERTO permeten cobrar la prestació equivalent a la prestació d’atur, però sense que es gasti temps d’atur mentre duri l’estat d’alarma.

A Lloret de Mar són un col•lectiu molt ampli: alguns han de seguir gastant el seu atur, però a altres se’ls ha acabat l’atur i no estan cobrant cap prestació. Per això el sindicat reclama que se’ls permeti entrar també als ERTOs mentre duri l’estat d’alarma.

De fet, sindicats i patronal han arribat a un acord i han presentat un gruix de demandes a les administracions perquè, entre altres coses, es tinguin en compte aquests treballadors de temporada i també perquè apliqui més mesures d’ajuda a totes les empreses del sector turístic.

Aquest acord de demandes s’ha entregat a la ministra de Treball, però CCOO creu que també s’han d’implicar en solucionar la crisi la Generalitat i els ajuntaments.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.