23.3 C
Blanes

Un grup d’artistes fa una crida per alertar sobre la degradació del monument de l’Àngel

El col·lectiu ha demanat recreacions artístiques a veïns, associacions i alumnes.

El monument de l'Àngel, vist des de sota
El monument de l'Àngel, vist des de sota
Rosa Bandrich

Un grup d’artistes de Lloret de Mar fa una crida per rebre creacions que representin el monument de l’Àngel sense ales, per alertar de l’estat de degradació en què es troba. Les creacions poden ser dibuixos, pintures, fotografies, videos, collages… Es pot fer servir qualsevol tècnica o suport, sempre que hi surti l’Àngel. Ja sigui sense ales o que estiguin malmeses per imaginar com seria el monument sense el seu element més característic.

Inaugurat l’any 1904 i ubicat al paratge de Sant Pere del Bosc, el monument de l’Àngel destaca per ser el primer monument a Catalunya dedicat al poeta Jacint Verdaguer. Projectat per Enric Monserdà, inclou diferents medallons de bronze, que són obra dels escultors Eusebi Arnau i Frederic Bechini.

Amb el pas del temps i alguns actes vandàlics, el monument es troba actualment força degradat. La pedra està erosionada, hi ha vegetació per a tot arreu i les ales metàl·liques van perdent les plomes.

Per tot plegat, aquest grup d’artistes fa una crida per rebre les obres i creacions de tot tipus amb les quals vol posar de relleu “la manca de manteniment i deixadesa” en què es troba el monument. Tenen la mirada posada a la capitalitat de Lloret com a Ciutat de la Cultura al 2023 per tal que amb la seva reivindicació es pugui conservar l’Àngel. Una representant del col·lectiu, Rosa Bandrich, reivindica “la necessitat de passar a l’acció”.

De moment, s’han rebut una 30a de creacions. Han arribat de particulars tant de Lloret com de Barcelona, d’associacions, com Pintors, LEAD, sketchers i fins i tot d’alumnes de les escoles.

Les obres es començaran a penjar a l’Instagram ‘langeldelloret’ a partir d’aquest diumenge, 28 de juny. La voluntat és fer-ne una exposició física més endavant. Qui hi vulgui participar, ha d’enviar la seva creació a [email protected]

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.