27.1 C
Blanes

Lloret en Comú i Força Lloret fan propostes per reactivar la destinació

Critiquen que el govern no els hagi comunicat el pla de preparació de la destinació abans de fer-lo públic.

'Comuns' i Força Lloret, en un plenari anterior
'Comuns' i Força Lloret, en un plenari anterior
Lluïsa Baltrons, Miguel Gracia

Lloret en Comú i Força Lloret fan públiques un seguit de propostes amb l’objectiu de reactivar l’economia de la destinació, davant la crisi originada per la COVID-19, i critiquen les formes del govern municipal en no comunicar a l’oposició el pla de preparació de Lloret de Mar als protocols de salut i de seguretat de cara a l’estiu, abans de fer-lo públic.

Lluïsa Baltrons, de Força Lloret, afegeix que “trobem a faltar mesures per a les persones i en el ple del govern s’ha obviat la col·laboració dels sanitaris per fer front als possibles casos sospitosos dels visitants”.

Parlem de les propostes. Una de les més destacades dels ‘comuns’ passa per elaborar una campanya d’àmbit estatal per captar treballadors que hagin estat en la primera línia en la lluita contra la pandèmia, com sanitaris, policies, transportistes, netejadors o empleats de supermercats.

Lloret en Comú proposa als hotelers que contractin més personal, donat que -amb el pla integral que per adaptar la destinació als nous protocols de seguretat i higiene- s’hauran de netejar i desinfectar més les habitacions. Miguel Gracia, el portaveu del grup municipal, argumenta que “aquesta situació no ha d’afegir més càrrega de feina a les cambreres de pisos i demanem que als hotelers que contractin més gent”.

Els comuns també proposen declarar totes les platges de la vila lliures de fum, instal·lar dispensadors d’hidrogel desinfectant en espais públics, demanar a Costes l’ampliació de les terrasses que hi ha a la sorra i una ajuda de 200 euros als autònoms que volen obrir un nou negoci.

Pel que fa a Força Lloret, fa una vintena de propostes de caire social i econòmic, com crear una oficina per tramitar els ajuts així com un pla de conciliació familiar i laboral, a més de la reducció en un 50% de la taxa que paguen els serveis de platja.

Contingut per a tu

Pau Martínez, millor treball de recerca de Catalunya de Farmàcia als premis UB-Santander

El treball estudia l'estalvi que hi pot haver en la dispensació de medicaments en dosis unitàries.

Crida perquè tothom doni sang aquest dijous i divendres a Lloret

Les pluges intenses de fa uns dies van obligar a suspendre campanyes arreu de Catalunya i per això es fa una crida especial que permeti compensar-ho.

Bakr El Asri campió de Catalunya dels 3.000 metres obstacles per 5a vegada

L'atleta s'ha proclamat campió de Catalunya sub20 aquest diumenge, a Sabadell.

L’assaig del Ball de Plaça amb la mainada es farà a la Plaça de la Vila, dissabte

El pati de l'Erol, on es feia fins ara, havia quedat petit i s'ha decidit fer-ho directament a la Plaça de la Vila.

‘La traviata’ es projectarà al Teatre de Lloret mentre es representa al Teatro Real

El teatre madrileny organitza aquest dissabte una projecció simultània de l'òpera de Verdi a municipis d'arreu de l'Estat, per celebrar el seu 10è aniversari.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 15 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Bon Dia Bona Hora – 14 Juliol 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 13 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Sardanes a Lloret, Blanes i Tossa – 13 Juliol 2025

Primer programa de l'edició d'estiu, amb en Jordi Rocas presentant una selecció de sardanes dedicades a l'estiu. En la segona hora, tenim la selecció de sardanes preparada per Josep Tibau, en exclusiva per a Lloret de Mar, Blanes i Tossa, tot gaudint de la música de cobla. Si teniu alguna consulta o petició podeu trucar directament al 649 90 41 55. Sardanes de la primera hora Cant d'estiu de Max Havart. Rosada d'estiu d'Antoni Català. Raig de sol d'un blau estiu de Jordi Paulí. Festa d'estiu...