L’Agència de Salut Pública ha detectat tres casos importants d’infecció -un d’ells, a Lloret de Mar- per virus de Chikungunya. Un virus que té origen africà i provoca febre i dolors articulars intensos, que poden arribar a ser molt molestos, fins i tot invalidants. Segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), les persones infectades havien viatjat fa poc a països del Carib, des d’on han importat la malaltia (allà és endèmica).
Es tracta de tres dones d’edats entre 27 i 56 anys. Una és de Lloret de Mar i les altres dues, de Vilassar. Cap d’elles no ha requerit ingrès hospitalari i evolucionen favorablement. El Departament de Salut ha revisat les actuacions que els ajuntaments d’aquests municipis han fet per controlar i vigilar les plagues i ha determinat que són “correctes”.
El virus Chikungunya es transmet per la picada de mosquits del gènere Aedes, que actua com a vector de la malaltia. La transmissió directa entre persones no està demostrada. Les principals mesures de prevenció són eliminar llocs on es reprodueixen els mosquits -com dipòsits d’aigua-, aplicar repel·lents a la pell i utilitzar peces de roba de colors clars, que cobreixin la major part de la superfície del cos.
L’Agència de Salut Pública manté els controls d’alerta i vigilància de la possible importació de més casos. Des del 2010 fins l’any passat s’han detectat 8 casos d’aquesta malaltia a Catalunya.
Més coses. La regió sanitària Girona afrontarà els mesos d’estiu amb la incorporació de 149 professionals, que reforçaran a partir de l’1 de juliol l’activitat als centres d’atenció primària (CAP) de la Costa Brava. Es tracta de 66 metges, 51 infermers i 31 auxiliars administratius, que estaran repartits en els CAP d’arreu del territori, com a Lloret de Mar.
Els horaris també s’ampliaran a partir del 22 de juny. És el cas del centre de Lloret, que estarà obert al llarg de les 24 hores del dia, un horari ininterromput que es mantindrà fins el 14 de setembre.
Font: AGÈNCIA CATALANA DE NOTÍCIES (ACN)