25 C
Blanes

Salut detecta a Lloret una infecció del virus Chikungunya

L’Agència de Salut Pública ha detectat tres casos importants d’infecció -un d’ells, a Lloret de Mar- per virus de Chikungunya. Un virus que té origen africà i provoca febre i dolors articulars intensos, que poden arribar a ser molt molestos, fins i tot invalidants. Segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), les persones infectades havien viatjat […]

Simptomes i transmissió del virus
Simptomes i transmissió del virus

L’Agència de Salut Pública ha detectat tres casos importants d’infecció -un d’ells, a Lloret de Mar- per virus de Chikungunya. Un virus que té origen africà i provoca febre i dolors articulars intensos, que poden arribar a ser molt molestos, fins i tot invalidants. Segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), les persones infectades havien viatjat fa poc a països del Carib, des d’on han importat la malaltia (allà és endèmica).

Es tracta de tres dones d’edats entre 27 i 56 anys. Una és de Lloret de Mar i les altres dues, de Vilassar. Cap d’elles no ha requerit ingrès hospitalari i evolucionen favorablement. El Departament de Salut ha revisat les actuacions que els ajuntaments d’aquests municipis han fet per controlar i vigilar les plagues i ha determinat que són “correctes”.

El virus Chikungunya es transmet per la picada de mosquits del gènere Aedes, que actua com a vector de la malaltia. La transmissió directa entre persones no està demostrada. Les principals mesures de prevenció són eliminar llocs on es reprodueixen els mosquits -com dipòsits d’aigua-, aplicar repel·lents a la pell i utilitzar peces de roba de colors clars, que cobreixin la major part de la superfície del cos.

L’Agència de Salut Pública manté els controls d’alerta i vigilància de la possible importació de més casos. Des del 2010 fins l’any passat s’han detectat 8 casos d’aquesta malaltia a Catalunya.

Més coses. La regió sanitària Girona afrontarà els mesos d’estiu amb la incorporació de 149 professionals, que reforçaran a partir de l’1 de juliol l’activitat als centres d’atenció primària (CAP) de la Costa Brava. Es tracta de 66 metges, 51 infermers i 31 auxiliars administratius, que estaran repartits en els CAP d’arreu del territori, com a Lloret de Mar.

Els horaris també s’ampliaran a partir del 22 de juny. És el cas del centre de Lloret, que estarà obert al llarg de les 24 hores del dia, un horari ininterromput que es mantindrà fins el 14 de setembre.

Font: AGÈNCIA CATALANA DE NOTÍCIES (ACN)

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.