Avui comença la Setmana Intercultural i Solidària, que celebra la seva desena edició. A partir d'avui es podrà visitar una exposició a la biblioteca Municipal, la mostra és compartida per dues associacions, Mi casa i Amics d'Orisha que ensenyen com destinen els diners en els programes d'ajut a Bolívia i l'Índia respectivament.
El pròxim divendres, a la sala polivalent de la biblioteca municipal, hi haurà la presentació dels projectes de cooperació de les associacions, Solidaris pel món i Fundació Vicenç Ferrer, a més hi haurà una mostra d'havaneres al pati de la biblioteca a càrrec de l'associació cultural i solidaria de xilens Rucapeñi i l'associació multicultural de la Selva. La regidora de Serveis Socials, Idoia Saracíbar, comenta la diversitat de ciutadans que acull Lloret.
Els actes d'aquesta Setmana Intercultural i Solidària continuaran el dissabte al matí amb un conte contes infantil a la biblioteca municipal i la majoria d'actes es concentraran el diumenge al passeig Verdaguer amb una Fira d'entitats que donaran a conèixer la seva tasca a diferents països del món. La jornada es complementarà amb diferents actes culturals i espectacles musicals i infantils durant tot el dia a l'escenari de la plaça de la vila.
Avui també han començat les jornades gastronòmiques del Peix de l'Art. Un total de 25 restaurants i hotels de la vila participen a la campanya gastronòmica, que s'allarga durant tot el mes d'octubre, amb menús variats que van dels 18 als 78 euros.
El gerent dels restauradors i hotelers, Josep Franch, exposa que l'objectiu és potenciar la cuina que es fa a Lloret fora de la temporada turística.
Amb els menús de la cuina del peix de l'art, es repartiran entrades per als jardins de Santa Clotilde i el Gran Casino Costa Brava i també es donaran dues hores d'aparcament gratuït en els pàrquings municipals. Les jornades les organitzen els gremis de restauradors i hotelers i Lloret Turisme.