23.3 C
Blanes

12.000 quilos de deixalles

Això és el que generen les platges de Lloret cada dia. És una xifra que és vàlida els mesos d'estiu, quan la temporada és forta. Tot i això, és una dada “elevadíssima”, que denota que de banyistes n'hi ha molts i que generen grans quantitats de deixalles.   El regidor de medi ambient en funcions, […]

Això és el que generen les platges de Lloret cada dia. És una xifra que és vàlida els mesos d'estiu, quan la temporada és forta. Tot i això, és una dada “elevadíssima”, que denota que de banyistes n'hi ha molts i que generen grans quantitats de deixalles.

 

El regidor de medi ambient en funcions, Josep Teixidor, és qui ha fet pública la dada, de la que detalla que, de vidre, es crea una tona diària. Una quantitat així de residus necessita una neteja constant i acurada de les platges, que es fa cada dia en temporada alta.

 

D'una banda, s'actua de forma manual. Ho fan les brigades municipals, que repassen la sorra recollint la brossa més voluminosa, com vidre, plàstic, papers i altres restes. També buiden, diverses vegades al dia, els contenidors i papereres de la platja.

 

D'altra banda, es neteja amb màquines especialitzades. Filtren la sorra a la nit, on recullen, bàsicament, burilles i restes més petites. En aquest sentit, un estudi sobre les platges de litoral català ha conclòs que la platja de Lloret acumularà, al final de l'estiu, 200.000 burilles.

 

L'ajuntament ha tret importància a aquesta xifra. Diu que demostra un problema que passa en totes les platges turístiques, i que té a veure amb el “poc civisme” dels banyistes, que llancen les restes de cigarreta a la platja. A més de reconèixer i denunciar el problema, el consistori aplica dues mesures.

 

Una és la neteja constant de la sorra, amb maquinària cada cop més específica. I l'altra són campanyes de prevenció, com la que es va dur a terme l'any passat en què es van repartir cendrers gratuïts entre els usuaris de la platja. Aquest estiu, està previst repetir la iniciativa.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.