Avui comença una segona campanya de trucades a la gent gran de Lloret de Mar

Per comprovar si tenen noves necessitats, com a col·lectiu de risc confinat pel coronavirus.

Telèfon per fer trucades

Arantxa Jiménez
Avui comença una segona campanya de trucades a la gent gran de Lloret de Mar

00:00



L’Ajuntament inicia avui una segona ronda de trucades a la gent gran de Lloret de Mar per estar al dia de la seva situació, especialment si viuen sols o soles.

Dies enrere, el consistori ja va iniciar una primera tanda de trucades a veïns i veïnes majors de 70 anys. Va contactar prop de 4.000 persones de Lloret. A partir d’aquest dimecres, ho torna a fer per comprovar si la situació ha canviat o bé hi ha noves necessitats. La regidora de Benestar i Família, Arantxa Jiménez, argumenta que «la situació pot canviar d’una setmana a una altra, o d’un dia per un altre» i destaca que «la gent gran està molt agraïda amb aquestes trucades».

Aquesta acció respon al fet que la gent gran és el sector de la població amb un major risc de contagi de la COVID-19 i de patir complicacions de salut si contrauen el coronavirus.

La finalitat de la campanya és detectar i prevenir situacions de necessitat entre un col·lectiu que no hauria de sortir de casa. Les trucades telefòniques a la gent gran permeten saber com es troben de salut, informar sobre els recursos existents, les mesures de prevenció, detectar si falten aliments o medicaments, i també –això és molt important- donar suport emocional.

Les trucades les duen a terme professionals, de diferents departament, que quan detecten un cas de necessitat, el deriven a Benestar. L’Ajuntament no descarta dur a terme més rondes de trucades, mentre duri la situació d’emergència sanitària.

En un altre ordre de qüestions, s’han activat les targetes moneder de la Generalitat que cobreixen el berenar per als infants del Servei d’Intervenció Socioeducativa i del Centre Obert.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.