Expectació mediàtica amb la visita de la família reial d’Espanya, amb els reis i les infantes, entre aquest dimarts i dimecres a Lloret de Mar. Fins a 65 periodistes -alguns internacionals- han estat acreditats per seguir l’estada de les princeses Leonor i Sofía aquest matí als jardins noucentistes de Santa Clotilde, on s’han reunit amb una 30a de joves que participen dels programes de la Fundació Princesa de Girona.
Tot plegat, enmig d’un gran dispositiu de seguretat que ha fet tancar al públic el recinte noucentista durant aquest dimecres, 10 de juliol.

Leonor i Sofia han estat acompanyades del lloretenc Marc Schneeberger, que va guanyar el Premi Princesa de Girona de Recerca l’any passat, qui ha exercit d’amfitrió. També hi ha estat present l’alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, que ha qualificat «d’especials aquests visitants» i ha recalcat la voluntat «acollidora de la destinació», que rep més 1,5 milions de turistes a l’any.

L’agenda de la visita continua avui amb actes a l’hotel Melià i s’allarga amb el lliurament de premis d’enguany de la Fundació al Palau de Congressos Costa Brava, a partir de les 19h.
ERC, Junts i la CUP donen suport a la protesta que s’ha convocat en contra de la gala dels Premis Princesa de Girona, convocada per la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines a les 18h. En concret, la mobilització començarà a la terminal d’autobusos de Lloret i es dirigirà fins al Palau de Congressos. Un cop allà, hi haurà els parlaments de representants dels partits esmentats, a banda d’entitats com Òmnium Cultural, el Consell per la República o l’ANC.
