La màquina de menjar de l’Àngels Alemany entra en funcionament avui

Els alumnes de l'escola col·laboren en el projecte en contra del malbaratament alimentari.

Els alumnes són una part fonamental del projecte Rexcatering.
Agnès Moretones, Carme Nicolàs
La màquina de menjar de l’Àngels Alemany entra en funcionament avui
00:00

Els plats que sobren del menjador escolar de l’Àngels Alemany es comencen a aprofitar a partir d’avui. Aquest divendres és el primer dia en què el menjar es diposita en la màquina expenedora que hi ha ubicada a l’exterior del centre, al carrer, on és accessible a tothom.

La voluntat és evitar el malbaratament alimentari i aprofitar tot allò que sobra en un menjador escolar, on es cuinen moltes quantitats de menjar. Agnès Moretones, responsable del servei a l’Àngels Alemany, explica que «els plats varien depenent del dia, en funció del menú que hi hagi de dinar».

rex 1
Els representants de l’escola i de l’Ajuntament, en la presentació del projecte Rexcatering.

L’Àngels Alemany dona de dinar a uns 500 alumnes. Això implica diàriament cuinar 70 kilos de carn o de peix, a més de 35 kg de pasta o llegums, entre d’altres.

Segons l’escola, s’intenta «ajustar al màxim la quantitat que sobra» però sempre hi ha uns quants plats que no es mengen. Són els que van a parar a la màquina expenedora. Així, enlloc d’anar a les escombraries, es converteixen en una manera de cobrir necessitats de la ciutadania.

rex 3
Lloret és el segon municipi de Catalunya en què es posa en marxa aquest projecte contra el malbaratament alimentari.

El procés compta amb la col·laboració dels alumnes, que etiqueten els plats i els col·loquen a dins de la màquina expenedora. L’objectiu és que siguin «conscients» del malbarament, segons Carme Nicolàs, directora del centre.

Lloret, el primer municipi gironí amb la màquina expenedora

Lloret de Mar és el primer municipi gironí i el segon de Catalunya, després de Bellver de Cerdanya, en posar en marxa aquesta màquina expenedora amb els plats que sobren del menjador escolar. El projecte rep el nom de Rexcatering.

Es tracta d’una prova pilot ubicada a l’Àngels Alemany, en què en el primer any el menjar és gratuït. La idea és, si funciona, poder estendre la iniciativa en altres indrets.

L’Aurora obre inscripcions als cursos de dansa del ventre amb la ballarina Cristina Catalán

Les classes començaran el 5 d'octubre, s'impartiran al teatre de Lloret i comptaran amb tres nivells.

L’Oficina de Català obre les inscripcions amb la novetat d’oferir el B2 presencial

A més, s'ha canviat la distribució de l'alumnat que comença des de zero.

Isaac Lloveras: “Parlar obertament sobre el suïcidi ajuda a prevenir-lo”

El 10 de setembre se celebra el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi i el psicòleg lloretenc Isaac Lloveras ens dona claus al respecte.

Lloret deixa enrere la calor extrema amb un descens de fins a 8 graus

El canvi de temperatura porta xàfecs irregulars i puntualment intensos, després de més de cinquanta dies sense pluja.