Comença la construcció d’una rotonda entre l’avinguda Pau Casals i el passeig marítim de Lloret

La reforma inclou les obres del tram inicial del passeig de Sa Caleta amb una plataforma única.

Les obres han començat aquests dies a primera línia de mar.
Joan Escalona
Comença la construcció d’una rotonda entre l’avinguda Pau Casals i el passeig marítim de Lloret
00:00

Aquest mes de gener han començat les obres de reforma del passeig de Sa Caleta. Els treballs inclouen la construcció d’una rotonda física, que substituirà la que hi ha pintada, a la cruïlla entre l’avinguda Pau Casals i el passeig marítim. L’objectiu és millorar el gir de vehicles de grans dimensions i la seguretat, reduint la velocitat del trànsit.

La resta d’actuacions consisteixen en transformar el tram inicial del passeig de Sa Caleta, que es pacificarà a través d’una plataforma única. A més, es traslladarà la pilona de control en aquest punt i s’evitarà l’accés de vehicles no autoritzats. El regidor de Mobilitat, Joan Escalona, assenyala que “volem donar a la rotonda les dimensions adequades i acabar de definir el passeig de Sa Caleta”.

reforma rotonda 2
Les obres ja han començat en la rotonda.

Mentre durin els treballs, que es preveu que s’allarguin un total de 16 setmanes, hi haurà diferents afectacions. L’accés dels veïns de Costa d’en Josep Macià, així com de les mercaderies que arribin a Sa Caleta i els usuaris de Zona Verda, s’haurà de fer pel passeig Camprodon i Arrieta. A més, s’hi ha habilitat una zona per a motocicletes. Una vegada finalitzin els treballs, es veurà reduït el nombre de places d’aparcament a la Sardana. Com a alternativa, hi ha el pàrquing de Can Lloranes, reformat i operatiu amb una capacitat de 160 places.

Tot aquest projecte de reforma està inclòs en la subvenció del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya.

També a la primera línia de mar les obres per ubicar les pilones d’accés als dos extrems encaren la recta final. Tot i que en principi havien de durar un parell de setmanes, s’han allargat més del previst. “Quan vam obrir el forat, vam veure que la sorra no aguantava i calia posar més formigó, a més ha plogut, el trànsit ja és obert i estem a la recta final”, explica Escalona. Segons fonts municipals, ara cal acabar la part de l’asfaltat i les voreres. La previsió és que a finals de gener estiguin ja en funcionament les dues pilones d’accés situades als extrems del passeig marítim de Lloret de Mar.

La Generalitat licita el projecte del BRCAT de Blanes a Lloret per 25 milions d’euros

El projecte forma part d'un paquet de vuit grans obres en infraestructures i carreteres que el govern ha licitat avui divendres per un valor total de 502 milions d'euros.

Els taxistes estan molt satisfets amb la nova parada de l’avinguda Just Marlès

Valoren, especialment, que s’hagi millorat l’accessibilitat i s’hagi ampliat l’espai d’ombra.

Es posen en marxa les zones blaves d’estiu a Fenals, Sa Boadella, Canyelles i Can Lloranes

També s'ha activat la zona verda no exclusiva de la Kaikuta i Marfull.

Els infants i joves de Lloret ja poden demanar la nova T-16 per viatjar gratuïtament en autobús

La targeta permet desplaçaments il·limitats entre Blanes, Lloret i Tossa de Mar per als menors d'entre 4 i 16 anys