Pedro Sánchez ha convocat eleccions generals anticipades per al 29 de novembre. Així ho ha anunciat a la compareixença que ha fet aquest matí a les escales de la Moncloa.
El president espanyol ha anunciat que convoca comicis després que el Congrés tombés els dos decrets d’habitatge, ja que recordem que hi van votar en contra el PP, Vox i Junts.
En el seu discurs sense torn de preguntes, Pedro Sánchez ha aprofitat per fer una crida a la “mobilització”, perquè les forces progressistes tinguin “una majoria molt més àmplia”.
El decret es publicarà demà, 6 d’octubre, al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). El Congrés i el Senat quedaran dissolts i s’activarà el calendari electoral. La campanya electoral començarà divendres 13 de novembre i s’allargarà durant quinze dies. I dissabte 28, jornada de reflexió.
Font: ACN
