El carrer Riu de la Plata de Fenals ha estat un dels més afectats per les pluges torrencials d’aquest diumenge a Lloret de Mar. El col·lapse de la riera Passapera ha provocat que l’aigua superés el mig metre d’alçada en aquesta via.
Una de les persones afectades és Dolça Carreras, que hi té un laboratori de pròtesis dentals. Per sort, explica, han pogut salvar algunes màquines perquè les tenien més elevades.
«Quan vam poder entrar, hi havia la marca a més de mig metre d’alçada i a partir de la segona línia de calaixos tot estava flotant, màquines i la nevera flotant, el compressor per terra, cadires fetes malbé, tota la fusta dels mobles inflada…»
Dolça Carreras
La Dolça reconeix que els espanta que un fet com aquest es pugui tornar a repetir en un nou episodi de pluges torrencials. «Ens fa por que això pugui tornar a passar, perquè la riera Passapera, que baixa directa al mar, aquí s’ha col·lapsat, i avinguda Amèrica anava col·lapsadíssima, tot el que venia de Santa Clotilde també, l’embornal de l’Ajuntament no va poder absorbir més i aquí es va fer una piscina enorme i l’aigua va començar a entrar dins dels locals», ha explicat Dolça Carreras preocupada.
«Ens fa por que això pugui tornar a passar, aquí es va fer una piscina enorme i l’aigua va començar a entrar dins dels locals»
Dolça Carreras
Al costat del laboratori, el seu germà Josep Carreras hi té un despatx d’arquitectura tècnica, que també va quedar molt malmès, per l’aigua i pel fang acumulat. «Quan vam arribar estava tot ple de fang, gairebé un metre d’alçada, i ens ha afectat a les màquines d’aire condicionat, els ordinadors que teníem al terra, el SAI, papers, arxivadors i mobiliari divers», ha explicat.
«Quan vam arribar estava tot ple de fang, gairebé un metre d’alçada; el problema no és només l’aigua, sinó sobretot el fang, que ho deixa tot inutilitzable»
Josep Carreras
En tractar-se d’una catàstrofe natural, les persones afectades hauran d’esperar que el Consorci de Compensació d’Assegurances els indemnitzi. Un tràmit que Josep Carreras reconeix que pot ser complex i lent.
«Tens garantia que et pagaran, però tot és molt més lent, i quan has de donar el parte no de tot tens la factura i no tot és avaluable, com dibuixos dels teus fills que tenies aquí… Però mira, ha servit per fer una netejada de tot»
Josep Carreras
Aquests dos són alguns dels exemples d’afectacions que hi ha hagut aquest diumenge a Lloret de Mar, arran de l’episodi de pluges torrencials que ha afectat el municipi i el conjunt de Catalunya. Al mateix carrer, també ha quedat molt afectat el Servei Tècnic de Mòbils Alex Muñoz.
