A punt d’obrir un centre de dia per a malalts d’Alzheimer

Després d'un any i mig de feina, la fundació Lauretum, creada a Lloret per ajudar els malalts d'Alzheimer, farà realitat el seu principal objectiu: posar en marxa un centre de dia. El proper dilluns, 13 de setembre, obre les portes, amb 25 places destinades a persones que pateixen la malaltia.  L'Alzheimer és un trastorn degeneratiu greu, […]

Després d'un any i mig de feina, la fundació Lauretum, creada a Lloret per ajudar els malalts d'Alzheimer, farà realitat el seu principal objectiu: posar en marxa un centre de dia. El proper dilluns, 13 de setembre, obre les portes, amb 25 places destinades a persones que pateixen la malaltia.

 

L'Alzheimer és un trastorn degeneratiu greu, que afecta les parts del cervell que controlen el pensament, la memòria i el llenguatge. Una malaltia progressiva i irreversible, que avui en dia no té cura, si bé cada cop se'n saben més coses. La pateixen sobretot persones grans.

 

A elles s'adrecen els serveis que ofereix el nou centre de dia de Lloret, com teràpies cognitives, psicològiques i de fisioteràpia amb l'objectiu d'intentar retardar els efectes de l'Alzheimer. En els propers mesos, ampliarà els seus serveis als familiars dels afectats. Josep Sala, vicepresident de la Fundació Lauretum, exposa que organitzaran “grups d’ajuda mútua, activitats formatives, temes d’acollida…”.

 

El suport als malalts i les seves famílies el va començar a proporcionar, anys enrere a Lloret, l'Associació Entorn la Malaltia d'Alzheimer. Però com que els seus mitjans eren limitats, un grup format per expolítics locals va decidir crear una fundació. L'ha nomenat Lauretum i compta amb un ampli nombre de patrons i empresaris que han aportat fons, així com l'ajuntament.

 

Plegats han aconseguit posar en marxa un centre de dia, amb 25 places, destinades en principi a malalts de Lloret. “El projecte ha requerit molts esforços i il·lusió”, destaca Josep Sala, que afegeix que “esperem que sigui una eina important en el servei social de la nostra població”.

 

El centre de dia per a malalts d'Alzheimer es troba ubicat en el barri del Rieral, en el carrer Mercè Rodoreda. Per a obtenir informació, poden trucar al telèfon 972 37 72 01.

Prop de 800 visites als equipaments culturals en el Dia Mundial del Turisme

Entre les quatre jornades, del 24 al 27 de setembre, la vila ha registrat un total de 785 visites entre totes les propostes que s’han ofert.

Lloret de Mar celebra el 21è Cap de Setmana Ibèric

És l’esdeveniment anual de la Ruta dels Ibers amb més participació i, des de Lloret, s'ofereix un gran ventall de propostes.

Totes les places esgotades al curs de costura bàsica del Rober de Càritas

L’objectiu de l’activitat és aprendre nocions bàsiques de costura, com cosir botons, fer una vora o cosir cremalleres.

El Club de Futbol Lloret inicia la lliga amb un partit davant del Martinenc

També comença el campionat el Club Futbol Sala Lloret, que s'enfrontarà al Vacarisses.