18.9 C
Blanes

Alliberen els tres alemanys acusats de violar una turista de 19 anys en un hotel de Lloret

La defensa al·lega que existeixen dubtes raonables sobre la culpabilitat dels sospitosos.

Alliberats els tres joves alemanys, que van ser detinguts a Lloret acusats de violar una turista de 19 anys en l’habitació d’un hotel. La seva posada en llibertat, provisional i sense fiança, va tenir lloc dies enrere, el 19 d’agost, segons publica el Punt Avui.

Tot i que el fiscal va demanar que s’empresonés els detinguts per la gravetat del delicte que se’ls imputa i el risc de fugida per la seva condició d’estrangers, el jutjat va atendre els arguments de la defensa. Aquesta va al·legar que existeixen dubtes raonables sobre la culpabilitat dels sospitosos. Afegeix que viuen a Alemanya, dins de l’espai Schengen, i estan localitzables per a qualsevol de les policies dels països que hi pertanyen. El jutge els ha imposat l’obligació de presentar-se un cop al mes al consulat espanyol més proper a la població on resideixen i treballen, al centre del país.

El jutge va alliberar els tres sospitosos després que la noia els identifiqués en roda de reconeixement i després d’escoltar les declaracions dels detinguts i valorar els informes policials, mèdics i forenses aportats.

Segons la versió dels nois, van mantenir relacions sexuals, per separat, un després de l’altre, amb la jove en una habitació de l’hotel, amb el consentiment d’ella, amb qui prèviament havien coincidit en un local nocturn prenent copes i amb qui havien passat estona també xerrant (tots parlen alemany) a la piscina de l’hotel abans d’anar a l’habitació.

En principi no es va localitzar cap testimoni que hagués sentit crits a l’habitació on es van produir els fets, tot i que, segons remarca la defensa, les parets de l’hotel són més aviat primes i s’hauria sentit. La noia, per contra, assegura que la van obligar i que ella no va cridar perquè tenia por i perquè estava afectada perquè havia begut força durant la nit.

També ha jugat a favor de la concessió de la llibertat dels joves arrestats el fet que els informes mèdics i forenses no van trobar l’existència de lesions visibles ni en la víctima ni en els sospitosos que evidenciessin una relació violenta.

L’actuació de la noia a partir dels fets (la violació segons ella, les relacions sexuals segons els arrestats) també ha ajudat a decantar la balança cap a la llibertat dels sospitosos. La noia primer va acudir a l’hospital de Blanes per demanar que li donessin la píndola del dia després perquè havia tingut relacions sexuals sense protecció.

Després, a la tarda, va anar a denunciar als Mossos i llavors la van traslladar a l’hospital de Calella, on va ser sotmesa a un reconeixement mèdic forense. Més tard, els Mossos van arrestar els tres joves alemanys, que havien continuat a Lloret, població on ja havien estat de vacances en altres ocasions, tot i que haguessin tingut temps de fugir durant tot el dia. Tot plegat va passar la setmana passada.

Els tres turistes alemanys tenen previst continuar la seva estada a Lloret fins dimarts que ve, quan tenen fixada la tornada. En principi coincidiran al mateix hotel que la denunciant. El jutjat no els ha imposat cap ordre d’allunyament.

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.