25 C
Blanes

Antonio Lorente es reincorpora a la política municipal després d’11 mesos de baixa

El portaveu del PSC va retornar ahir en el que va ser el primer ple del nou interventor de l'Ajuntament, Josep Barberà.

Antonio Lorente, al ple d'ahir
Antonio Lorente, al ple d'ahir
Antonio Lorente i Cristian Fernández

Antonio Lorente, portaveu del PSC, ha tornat a la política municipal al ple d’aquest dilluns, després d’exactament onze mesos i un dia de baixa. Tots els grups polítics van donar-li la benvinguda pel seu retorn i van celebrar que ja s’hagi recuperat. El regidor es va mostrar molt agraït.

Com no pot ser d’una altra manera, el regidor socialista Cristian Fernández també està molt satisfet del retorn d’Antonio Lorente i agraeix a tots els grups polítics, així com als treballadors municipals, el suport que han demostrat en tot moment.

El nou interventor és Josep Barberà

Lorente ha retornat en el que ha estat el primer ple del nou interventor de l’Ajuntament, Josep Barberà.

D’altra banda, aprovada la modificació de crèdit relativa a la dotació de partides per a la planta de lixiviats (uns residus perillosos), rehabilitació i ampliació del cementiri i adaptació del bus de transport públic. Una modificació de 213.298,28€ que els diferents grups han definit com a petita. Hi han donat suport tots els grups excepte MILLOR i C’s, que s’han abstingut.

Seguim repassant el ple, que ha aprovat definitivament el Pla de Millora Urbana d’Ordenació Volumètrica de l’hotel Flamingo. Aquesta modificació permetrà enderrocar els volums de planta coberta per construir-los en planta baixa. Segons s’ha exposat en el ple, aquest pla millorarà diversos aspectes de l’establiment, com l’accés principal, la seguretat o serveis com la recepció o l’spa. Segons l’equip de govern, les millores que vol fer aquest hotel se sumen a la voluntat de reconversió i millora dels hotelers de Lloret.

També sobre Urbanisme, la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que ha aprovat el ple té com a finalitat garantir i evitar la variació substancial de l’habitabilitat dels edificis existents amb anterioritat al pla general de 1985 en la clau 2.2. S’ha pres aquesta iniciativa perquè, en cas d’aplicar-se les ocupacions i profunditat establertes al POUM vigent en els solars veïns, la seva aplicació generaria una mitgera i una distància tals que les condicions mínimes establertes per la normativa sectorial aplicable es veurien afectades en aquests habitatges. Ha rebut el suport de tots els grups excepte ICV-EUiA, que s’ha abstingut.

El ple també ha aprovat que la treballadora laboral fixa Agnès Martí pugui comptabilitzar la seva feina d’educadora social adscrita a la secció de Benestar i Família de l’Ajuntament amb la tasca privada de professora col·laboradora de la UOC (Universitat Oberta de Catalunya).

Contingut per a tu

La policia fa servir la càmera tèrmica dels drons per prevenir accidents a la nit

És una eina que permet detectar situacions de risc de manera immediata i amb una "gran precisió".

Què hem de fer si veiem foc o una columna de fum en el bosc?

Lloret de Mar es troba ara en un risc moderat d'incendi forestal, que dona "una certa tranquil·litat però sempre cal estar alerta".

Concert de festa major aquest dissabte a Lloret de Dalt

Amb el duet format per Josep Soto i Jordi Torrents, que actuaran -si el temps ho permet- a les 22h.

Lara Torres: “és un honor ser la pregonera de les festes de Can Carbó i Mas Baell”

En el seu discurs, defensarà que vida de barri és possible en aquest indret, on "la convivència és excel·lent".

El Club Marina Casinet recupera el concert de jazz previ a la pandèmia

Es duu a terme avui (22h), a davant de la seu de l'entitat, en un sopar amb socis i simpatitzants.

Darrers programes

Bon Dia Bona Hora – 7 JULIOL 2025

L'informatiu matinal

Cocodril Club – 6 Juliol 2025

La història del pop-rock amb les cançons que s’han convertit en autèntics himnes

Club Privé – 5 Juliol 2025

Les nits de dissabte gaudeix del ritme que marca Disco Privé en el seu club particular

Ràdio Box – 5 Juliol 2025

L’actualitat musical i les novetats de la setmana. Presentat per Albert Batlle.