Aquesta tarda se celebra el ple del cartipàs a Lloret. A partir de les sis, es portaran a votació les retribucions que han de cobrar tant l’alcalde, Jaume Dulsat, com la resta de regidors. A més, a la sessió d’avui es donarà compte dels decrets signats per Dulsat, en què ha nomenat els tinents d’alcalde i els membres de la Junta de Govern Local i ha repartit les diferents àrees de govern i responsabilitats que hi ha al consistori.
En aquest repartiment, n’ha quedat fora el PSC. Recordem que, el passat 18 de juny, van signar el pacte de govern amb CiU. Però la setmana passada, CiU va incorporar al govern ERC-Avancem i això va provocar el rebuig dels socialistes a formar un tripartit. La principal causa és la presència de Joan Bernat, que havia estat portaveu del PSC a l’Ajuntament l’anterior mandat, fins que el partit el va fer fora i va mantenir l’acte com a regidor no adscrit.
Així doncs, l’equip de govern estarà format per l’alcalde i set regidors, que han dividit les tasques en set grans àrees:
– Serveis Centrals els assumirà Lluïsa Baltrons, de CiU, que portarà Recursos Humans, l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana, i l’Arxiu, entre d’altres.
– Territori i Sostenibilitat és per a Joan Bernat, d’ERC-Avancem, que estarà al capdavant d’Urbanisme i Esports, entre altres.
– Albert Robert, de CiU, serà el regidor de Cultura, Joventut i Mobilitat.
– El regidor de CiU Josep Lluís Llirinós s’encarregarà de Seguretat, Protecció Civil i Participació Ciutadana.
– L’àrea de Serveis a la Persona és per a Mònica Cunill, de CiU. Seves són les regidories de Benestar i Família, i també Ensenyament.
– Jordi Orobitg, d’ERC, es queda de nou amb Promoció Econòmica i Ocupació, i afegeix Medi Ambient.
– Turisme passa a les mans de Joan Gou, de CiU, que també durà el Casal Municipal de la Gent Gran.
– Finalment, l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, de CiU, es reserva l’àrea de Serveis Econòmics i la de Mitjans de Comunicació.
A més, els regidors que hem anomenat seran els set tinents d’alcalde i membres de la Junta de Govern Local. En el ple d’avui també s’ha d’aprovar la periodicitat dels òrgans de govern, entre altres aspectes com els sous i retribucions.
La sessió està previst que comenci a les sis de la tarda i com és habitual, la donarem en directe a Nova Ràdio Lloret.