Avui dijous arriben a Lloret els nens sahrauís que, com cada any, passaran les vacances d’estiu a la vila. Aquesta temporada visitaran la vila 3 nens d’entre 11 i 13 anys. Estaran allotjats a casa d’una família lloretenca fins el 28 d’agost. Les estades les organitza l’ONG Lloret-La Selva amb el Sàhara.
La finalitat és que els petits passin els mesos de calor allunyats del desert de Tindouf, a Algèria, on viuen en campaments. Allà les condicions de vida i temperatures són extremes. Mercè Riera, presidenta de l’ONG, explica que les activitats que faran els infants passen per “anar a la platja, al casal del Pere Torrent als matins, al casal de l’Erol a les tardes”
Cada any, la xifra de persones que decideix fer-se càrrec de nens sahrauís durant l’estiu és menor. A Catalunya, en 10 anys, s’ha passat de les 800 famílies acollidores a les 400.
Durant l’estada, els nens, a més de fer activitats lúdiques, també reben una bona alimentació i passen una completa revisió mèdica.